Skip to main content
فهرست مقالات

کاستیهای پژوهشهای آموزشی در کشورهای جهان سوم

مترجم:

ISC (7 صفحه - از 16 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : کشورهای جهان سوم، پژوهشهای آموزشی در کشورهای جهان، کاستیهای پژوهشهای آموزشی، اطلاعات، تحقیق، بودجه، آموزش و پرورش، امور پژوهشی کشورهای جهان، اطلاعات پژوهشی، ارتباط، تحقیقات آموزشی، اختصاص، برقراری ارتباط در جامعه پژوهشی، کیفیت تحقیق در جهان، تحقیقات آموزشی در کشورهای جهان، مسائل، اولویتها، موضوع، تأثیر، روش، بودجه تحقیقات آموزشی، کمیت و کیفیت تحقیق، تأثیر نتایج تحقیق، کیفیت پژوهشهای آموزشی، اختصاص بودجه، محققان و اختصاص دهندگان بودجه، تأثیر مقتضیات محلی، کیفیت تحقیقات آموزشی، وضعیت انتشار، موضوع و روش تحقیق

خلاصه ماشینی: "در ارتباط با این موضوع،مقالهء«کاستیهای پژوهشهای‌ آموزشی در کشورهای جهان سوم»که توسط«مرکز بین المللی توسعهء پژوهش»فراهم آمده،به وسیلهء برادر امان الله صفوی کارشناس سازمان‌ پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و عضو هیئت تحریریهء«فصلنامه» ترجمه و تلخیص گردیده و مسائل تحقیقات آموزشی این کشورها را در چهار مورد زیر ارائه می‌نماید: 1-کمیت و کیفیت تحقیق در جهان سوم. فصلنامه یکی از مؤسسات بین المللی با نام اختصاری* IDRC ،که مرکز آن در کشور کاندا است،بررسیهایی درباره کمیت و کیفیت پژوهشهای آموزشی در کشورهای جهان سوم انجام‌ داده و مسائلی را مطرح ساخته است که حاوی دقایق مفید و ارزنده‌ای است و می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های پژوهشی مورد توجه و استفاده قرار گیرد. خلاصه یافته‌های این بررسی به شرح‌ زیر است: الف-کمیت و کیفیت تحقیق در جهان سوم *اطلاعات پژوهشی فراوان و روزافزونی،با کیفیتهای نامساوی،در کشورهای جهان‌ سوم وجود دارند که ضمن پراکنده بودن،مورد نقد و بررسی قرار نگرفته‌اند و عمدتا در خارج از چارچوبی که انجام می‌شوند،ناشناخته مانده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.