Skip to main content
فهرست مقالات

ناتوانیهای یادگیری در کودکان پیش از دبستان

مترجم:

ISC (9 صفحه - از 77 تا 85)

کلید واژه های ماشینی : کودک، ناتوانیهای یادگیری، ناتوانیهای یادگیری در روند رشد، ناتوانیهای یادگیری در کودکان، ناتوانیهای یادگیری در روند تحصیلی، اختلالات، بینایی، ادراک، درمان، شنوایی، زمینه نارساییهای یادگیری کودک کار، عقب‌ماندهء ذهنی، کودکان پیش‌از دبستان، کودکان عقب‌ماندهء ذهنی، حافظه، توانایی‌های، زبان، تشخیص، سرعت، عقب‌ماندهء ذهنی تشخیص، روند رشد و ناتوانیهای یادگیری، توانایی حرکتی بینایی کودک، پیش‌دبستان، گستردهء ناتوانیهای یادگیری در روند، آموزش، اختلالات یادگیری در روند رشد، توانایی‌های یادگیری در روند رشد، مدرسه، ناتوانیهای یادگیری کودک در زمینه، اختلالات یادگیری در زمینه رشد

خلاصه ماشینی: "ناتوانیهای یادگیری در کودکان پیش از دبستان معرفی مقاله تهیه و ترجمه:دکتر شکوه نوابی‌نژاد این مقاله توسط خواهر دکتر شکوه نوابی‌نژاد عضو هیأت علمی‌ دانشگاه تربیت معلم تهیه و در اختیار فصلنامه قرار گرفته است که‌ بدین وسیله از علاقه و توجه ایشان نسبت به فصلنامه قدردانی و تشکر می‌نماید. و اگر این ناتوانیهای یادگیری در روند رشد از قبیل:نقایص و اختلالاتی که در توجه،ادراکات بینایی،شنوایی،حافظه،تفکر و زبان‌ وجود دارند در سنین پایین درمان نشود،در پیشرفت تحصیلی سالهای‌ بعد به صورت ناتوانیهای یادگیری در روند تحصیلی زمینه‌هایی چون‌ اختلالات در خواندن،نوشتن،بیان مطالب،و غیره ظاهر می‌شوند. مقاله با ذکر دو نمونه از کودکانی که عقب‌ماندهء ذهنی قلمداد شده‌ بودند و در واقع دارای ناتوانی خاصی در بینایی یا شنوایی بوده‌اند، یادآور می‌گردد که با توجه خاصی که در آموزش و پرورش پیش از دبستان این افراد به عمل آمده پیشرفت تحصیلی آنها در سنین دبستان‌ در حد معمول گزارش شده است. دیگران اعتقاد دارند که این اصطلاح را می‌توان به همان فراوانی که‌ در مورد کودکان مدرسه و بزرگسالان به کار می‌رود،در ارتباط باکودکان سنین پیش از دبستان‌ نیز مورد استفاده قرار داد. اگر این اختلالات در سنین پائین درمان نشود،در ناتوانیهای یادگیری کودک در زمینه موضوعات درسی در سالهای‌ بعد،به تنهائی و یا به صورت مرکب دخیل خواهد بود. درمان نارساییهای این دو کودک که هر دو عقب‌ماندهء ذهنی تشخیص داده بودند،روشهای درمانی خاصی را ایجاب می‌کرد که در عین حال تفاوت‌ بسیاری نیز با هم داشتند،یکی آموزش شدید بینایی و دیگری آموزش شدید شنوایی بود. تجارب علمی و عملی با کودکان سنین پیش‌دبستان و نتایج پژوهشها در زمینهء ناتوانیهای یادگیری در روند رشد کودک بسیار ارزنده و تشویق‌کننده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.