Skip to main content
فهرست مقالات

خانواده و دانش آموز ابتدایی

نویسنده:

(13 صفحه - از 86 تا 98)

کلید واژه های ماشینی : کودکان ،خانواده ،دانش‌آموزان ،والدین ،مدرسه ،رفتار ،معلمین ،رفتار کودکان ،خانواده و دانش‌آموز ابتدایی ،تربیتی ،محیط ،اجتماعی ،رفتار ناسازگار کودکان ،رشد ،مشکلات ،والدین رفتار ناسازگار کودک ،مشکلات رفتاری کودکان ،تغییر رفتار کودکان ،اولیاء ،رفتار ناسازگار ،تربیت کودک ،عرضه ،رابطه ،خانه و مدرسه ،انتظارات ،مشکل تحصیلی کودکان ،اولیاء مدرسه و والدین دانش‌آموزان ،آموزش ،دانش‌آموزان انتظار دریافت مطالب درسی ،اعضاء خانواده

خلاصه ماشینی:

"رابطه صحیح والدین با اولیاء مدرسه و درک موقعیت کودکان در این مرحله از رشد و برخورد درست با آنان باعث تسهیل‌ رشد همه‌جانبه شخصیت آنان می‌شود و از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری‌ می‌نماید. تجربه مرکز مشاوره دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان نشان‌ می‌دهد که والدین علاقمند به درک چگونگی رفتار کودکان خود هستند و می‌خواهند مراحل‌ رشد کودکان خود را بدانند آنان برای حل مشکلات رفتاری کودکان خود تلاش می‌کنند و از اطلاعاتی که در زمینه شیوه تغییر رفتار کودکان دریافت می‌کنند استقبال کرده و آنها را بکار می‌بندند. و با ناراحت کردن معلم و بهم ریختن نظم کلاس به دیگران بفهماند که او هم در کلاس هست و باید مورد توجه قرار گیرد و به سایر همکلاسان بفهماند که با تبعیض سازگاری ندارد و بدین وسیله‌ انتقام بگیرد،یا وقتی کودک در خانه با ابراز خصومت نسبت به والدین توجه آنان را به خود جلب کند و جلو توجه بیش از حد آنان را به سایر فرزندان بگیرد،رفتار ناسازگار پرخاشگری و خصومت را در همان شرایط تکرار می‌کند و رفتار خصومت و پرخاشگری را فرا می‌گیرد. اگر معلمین و والدین در برابر رفتار ناسازگار کودکان عکس العمل تند و خشن نداشته باشند و رفتاری توأم با محبت و گذشت را از خود نشان دهند از پرخاشگری و خصومت آنان کاسته‌ می‌شود. والدین باید توجه داشته باشند که از تقویت منفی استفاده نکنند و به کودک خود نظم وانظباط و کنترل رفتار یاد دهند و انجام وظائف و قبول مسئولیت را از او بخواهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.