Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی برنامه ها و مواد آموزشی بر اساس ساختهای مفهومی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : طراحی برنامه‌ها و مواد آموزشی ،برنامه ،طراحی ،محیط زیست ،تجارب یادگیری ،مفهومی طرح آموزش علوم دبستانی ،دانش‌آموز ،ساخت مفهومی ،انرژی ،طرح ،برش ،ساخت مفهومی طرح آموزش علوم ،مواد آموزشی براساس ساختهای مفهومی ،ستون ،معلم ،گسترش افقی ساخت مفهومی ،واحد ،پروراندن عبارت مفهومی سال ،کتاب ،تجارب یادگیری دانش‌آموزان گسترش ،آموزش علوم ،مثال ،برنامه‌های درسی و مواد آموزشی ،قلمرو ،عبارت مفهومی ،گسترش تدریجی تجارب یادگیری ،بنیادی ،دوره دبستانی ،تغییر مواد و محیط زیست ،طراحان برنامه دوره دبستانی

خلاصه ماشینی:

"برای ارزشیابی مفاهیم و پرسشهای انتخابی،به معیارهای زیر توجه می‌کنند: -مقاصد آموزشی دوره دبستانی در نیوساوت ولز -راهبردهای کلی برنامه آموزش علوم اجتماعی:-مبانی و مقاصد -هدفها -نقشها و مسئولیتها -اعتقادات و گرایشها:-نژادی‌ -جنس‌ -دین‌ -امکانات دسترسی به منابع:-انسانی‌ -محیطی‌ -تجارتی‌ آنگاه نوبت به انتقال از پرسشهای بنیادی و یا مفاهیم بنیادی به قلمروهای کاوشگری می‌رسد: مثال 1 یک مسیر پیشنهادی:انتقال از پرسشهای بنیادی به قلمروهای کاوشگری(با تأکید بر زمینه‌های‌ شخصی و اجتماعی) (به تصویر صفحه مراجعه شود) سالهای بعدی(5-7) (به تصویر صفحه مراجعه شود) مثال 2 یک مسیر دیگر پیشنهادی:انتقال از مفاهیم بنیادی به پرسشهای بنیادی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) سالهای بعدی(5-7) (به تصویر صفحه مراجعه شود) مثال 3: یک مسیر دیگر پیشنهادی:انتقال از مفاهیم به تعمیمها (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) در یک مرحله بعدی،انتقال از پرسشهای بنیادی به انتخاب محتوا انجام می‌گیرد مانند: (به تصویر صفحه مراجعه شود) تحلیل ساخت مفهومی‌ طرح آموزش علوم دبستانی«مفاهیم در علوم»16 *** مقدمه:طرح آموزش علوم«مفاهیم در علوم»مانند بسیاری طرحهای پیشرفته شامل کتابهای‌ اصلی دانش‌آموز و راهنمای تفصیلی معلم از نظر روشهای آموزش و یادگیری،همچنین کتابهای‌ تکالیف،فعالیتهای اکتشافی و آموزش انفرادی،پرسشها و تستهای ارزشیابی،و بالاخره وسایل و مواد آزمایشگاهی،فیلم و فیلم استریپ ناطق و تعداد زیادی نشریات و کتابهای کمک آموزشی می‌باشد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) اول کتاب سال چهارم را که تحت نام«پیدایش صوت و برگشت آن»است مورد بررسی قرار می‌دهیم‌25: جدول شماره 4 توصیفی برای جدول ساخت مفهومی و نوع فعالیتهای یادگیری دانش‌آموزان‌ می‌باشد که در جهت رسیدن به کل آموخته‌های فصل اول بوده و تفصیل آن در کتاب راهنمای معلم آمده‌ است-همان طور که در ستون سمت چپ این جدول دیده می‌شود،این واحد شامل 6 خوشه درسی‌26 است که عنوان آنها مطابق نامی که در کتاب دانش‌آموز آمده،با حروف درشت مشخص شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.