خلاصه ماشینی:
تمرکز درس علوم بر تکنولوژی و مسائل جامعه ترجمه:فاطمه فقیهی قزوینی معرفی مقاله در برنامهریزی درسی،انتخاب محتوا،و روشهای تدریس و یادگیری دروس،نوع نگرش ما نسبت به برنامه و فعالیت شاگرد و معلم در مدرسه،و اهمیتی که به اطلاعات و دانش از پیش تعیین شده میدهیم،یا اهمیت و نقشی که برای مدرسه در رفع نیازهای جامعه و یا تأمین علائق دانشآموزان قائلیم،جهت برنامهها و فعالیتهای ما را مشخص میکند.
مسائل دنیای واقعیات یکی از بهترین روشها برای اقناع معلمین و دانشآموزانم آنها و توضیح این معنی که علوم، مطالعهء واقعیات و پدیدههای روزمره است،در وهله نخست،متمرکز شدن بر روی پدیدههای معمول جامعه است که بنحوی با موضوع علوم ارتباط پیدا میکند.
بهترین دانشآموزان یعنی آنها که نمرات خوبی در امتحانات کسب کردهاند به کلاس بالاتر ارتقاء یافتهاند،معذالک تنها آن توضیحات و مطالبی را عمیقا درک کرده و باور داشتهاند که نیاز آن را حس کرده و عملا در حل مسئله کوشیدهاند زیرا هر وقت که بین علوم در مدرسه و واقعیات علمی در دنیای خارج اختلافی وجود داشته باشد،این جهان واقعیات است که همواره پیروز خواهد شد.
آنها عنوان میکنند که هر مسئلهای که فرضا ارزش و اهمیت خبری فراوان دارد نمیتواند الزاما در کلاس درس علوم و تکنولوژی مطرح شود چه بسا ممکن است که بسیاری از این مسائل بطور مستقیم با مباحث علمی ارتباطی نداشته باشد.
علاوه بر امتیازاتی که ذکر شد در این روش برنامههای درسی میتوانند خیلی زودتر به اهداف تعیین شدهء خود دست یابند،زیرا دانشآموزان با احساس نیاز و درک ضرورت،محرک اصلی را برای یادگیری دریافت داشتهاند.