Skip to main content
فهرست مقالات

ساختها در یادگیری و آموزش به شیوه کاوشگری

نویسنده:

ISC (5 صفحه - از 29 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : کاوشگری، کودک، ساخت، آموزش به شیوه کاوشگری، اکتشاف، جغرافیا، اطلاعات، ساختها در یادگیری، شیکاگو، یادگیری و آموزش

خلاصه ماشینی:

"نویسنده عقیده دارد که اگر قرار باشد واقعیتها ارزشی پیدا کنند،درک شوند و در خاطر باقی بمانند باید جای‌ درست خود را در زمینه یا ساخت درونی و معنی‌دار در ذهن پیدا کنند. او معتقد است که اگر قرار باشد کودکان فنون عملی‌ انجام فعالیتهای اکتشافی را بیاموزند،باید فرصتهای مشکل‌گشایی‌ برای آنان فراهم گردد و این امر بدون رویارویی عملی با فعالیتهای‌ کاوشگری ناممکن است. آنها همچون این تجربه کوچک و قبلی ما درباره آموزش جغرافیا،بر این اساس استوار هستند که همواره نوعی پیوندهای درونی میان دانش و ذهن پویای دانش‌آموز برقرار شود و یادگیری معنی و مفهوم پیدا کند. فرضیه‌ای که از این پژوهشها به‌دست می‌آید آن است که هرگاه یک کودک از طریق فعالیتهای‌ اکتشافی به یادگیری درباره یک شئ برسد،و نه از طریق«کسب دانستنی‌هایی درباره آن»او شخصا به پاداش معنی‌دار بیشتری دست می‌یابد که منتج از عملکرد شخصی و احساس توانایی و صلاحیت در انجام آن است،و نه نتیجه‌ای از تأیید و تشویق دیگران. کاملا روشن است که اگر قرار باشد که‌ کودکان تکنیکهای عملی انجام فعالیتهای اکتشافی را بیاموزند،باید فرصتهای مشکل‌گشایی را برای‌ آنان فراهم کنیم. هزاران شاهد و تحقیق وجود دارد که نشان می‌دهند که هرگونه کیفیتی از سازمان دادن‌ اطلاعات که پیچیدگی تراکم آنها را از طریق جای دادن مناسب هریک در ساخت ذهنی ساخته شده به‌ وسیله کودک،کاهش دهد،باعث می‌شود که به‌خاطر آوردن و دسترسی مجدد به آنها آسانتر شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.