Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی نگرش آموزگاران مدارس عادی نسبت به عقب ماندگان ذهنی

نویسنده:

ISC (8 صفحه - از 104 تا 111)

کلید واژه های ماشینی : نگرش آموزگاران مدارس عادی نسبت، بررسی نگرش آموزگاران مدارس عادی، آموزگاران، عقب‌ماندگان ذهنی، نگرش، نسبت به عقب‌ماندگان ذهنی، ماندگان ذهنی، کودکان عقب‌مانده ذهنی، شناخت آموزگاران مدارس عادی نسبت، ویژگیهای عقب‌ماندگان ذهنی

خلاصه ماشینی:

"نتیجه بررسی این دو بعد(شناخت و تمایل)نحوه نگرش آموزگاران را نسبت به‌ عقب‌ماندگان ذهنی ارائه می‌دهد،همچنین در این تحقیق بررسی می‌شود که آیا شناخت ویژگیهای‌ عقب‌ماندگان ذهنی در تمایل آموزگاران نسبت به آنان تأثیر دارد یا خیر؟ نظر به اینکه عقب‌ماندگان ذهنی(آموزش‌پذیر)غالبا از جهت جسمی و ظاهری همانند افراد عادی هستند در سنین قبل از دبستان به‌سهولت قابل تشخیص و شناسائی نیستند،آنان از اواخر کلاس اول و در طی کلاس دوم با پیچیده‌تر شدن دروس بشرط آگاهی آموزگاران از ویژگیهای عقب‌ ماندگان ذهنی قابل تشخیص و شناسائی می‌باشند. در میان نمراتی که‌ پاسخگویان بدست آورده‌اند حد اکثر نمره صد و دوازده و حد اقل شصت و یک می‌باشد،یعنی دامنه‌ نمرات از شصت و یک تا صد و دوازده بین پاسخگویان پراکنده می‌باشد،برای بهتر نشان دادن‌ امتیازات پاسخگویان به دسته‌بندی نمرات اقدام می‌شود تا تفاوت نگرش پاسخگویان روشن شود به همین‌ منظور نمرات تا شصت را که بیانگر نگرش منفی می‌باشد در یک گروه میگذاریم و از شصت و ی تا صد و بیست را به چهار گروه(ضعیف،متوسط پائین،متوسط بالا و خوب)تقسیم می‌کنیم با درنظر گرفتن این تقسیم‌بندی اکثریت پاسخگویان یعنی 59 نفر در قسمت«متوسط پایین»،34 نفر در قسمت‌ «متوسط بالا»،1 نفر دارای نگرش«خوب»و 6 نفر بقیه دارای نگرش«ضعیف»می‌باشند مقایسه‌ نگرش در مناطق مورد بررسی نشان میدهد که پاسخگویان منطقه یازده در مقایسه با سایر مناطق‌ مجموعا دارای نگرش بهتری نسبت به عقب‌ماندگان ذهنی میباشند این تفاوت را میتوان با خصوصیات فردی پاسخگویان از قبیل میزان تحصیلات و تجربه توجیه نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.