Skip to main content
فهرست مقالات

سرمقاله

نویسنده:

ISC (4 صفحه - از 7 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش، تقویت بنیهء تحقیقاتی آموزش، بنیهء تحقیقاتی آموزش و پرورش، پژوهش، معضل، کاربست، بکارگیری نتایج حاصل از تحقیقات، تحقیقات وزارت آموزش و پرورش، کاربست و بکارگیری نتایج حاصل

خلاصه ماشینی:

"ب:دومین گام عبارتست از تعیین سیاستها و جهت‌گیری‌های‌ تحقیقاتی که این امر تاکنون در وزات آموزش و پرورش سابقه‌ نداشته و ایمد است با تشکیل شورای تحقیقات این مهم نیز محقق‌ گردد. کارشناسان‌ حوزه ستادی و اجرائی وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدرسین‌ مراکز تربیت معلم و معلمین شاغل علاقمند به امور تحقیقاتی بایستی‌ امکان دریافت آموزش‌های لازم در این زمینه را داشته باشند که البته‌ تاکنون چنین نبوده است. متأسفانه تاکنون از ظرفیت علمی و تخصصی‌ کشور در جهت حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش خصوصا از مجرای مشارکت در فعالیتهای تحقیقاتی استفاده مطلوب بعمل نیامده است و برایت حقق این مقصود می‌بایست برنامه‌ریزی‌های لازم جهت‌ ایجاد پیوند سیستماتیک بین پیکردهء آکادمیک و اجرائی آموزش و پرورش بعمل آید. التبه این نکتهء ظریف را نیز نباید از نظر دور داشت که امروزه در مفهوم کاربست و بکارگیری نتایج حاصل از تحقیقات تأملاتی صورت گرفته و صاحبنظران را عقیده بر این است‌ که در آنچه که کاربست انگاشته شده و آنچه که نمی‌شود باید تجدیدنظر کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.