Skip to main content
فهرست مقالات

نارساییهای آموزش و پرورش در آمریکا

مترجم:

(11 صفحه - از 42 تا 52)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش ،آمریکا ،مدارس ،کامپیوتر ،دبیرستانی ،معلمین ،ترک تحصیل ،دلار ،نارسائی‌های آموزش و پرورش ،نرخ ترک تحصیل ،دانش‌آموز ،آموزش و پرورش آمریکا ،برنامه ،پرورش در آمریکا ،تعلیم و تربیت ،کلاسهای درس ،اجتماعی ،مشاغل ،تحصیلات دبیرستانی ،کلاسهای درس مدارس دولتی ،مدارس دولتی ،مهارتهای ،فارغ‌التحصیلان دبیرستانی ،نظام آموزش و پرورش ،مقاله نارسائیهای آموزش و پرورش ،برنامه‌های کامپیوتر ،برنامه‌های کامپیوتر در برنامه درس ،فارغ‌التحصیلان ،جامعه ،التحصیل دبیرستانی

خلاصه ماشینی:

"تعداد غیر قابل قبولی از فرزندان ما،قبل از این‌که تحصیلات دبیرستانی را به اتمام‌ رسانیده باشند آموزش و پرورش را ترک می‌گویند(یعنی در حقیقت از جریان اصلی اجتماع‌ جدا می‌شوند)،بخش اعظم این افراد را فرزندان طبقات پائین و محروم جامعه تشکیل می‌دهند که از همان ابتدا نیز در معرض خطر عدم سازگاری با تجربیات حاصل از شرکت در مدارس‌ دولتی بوده‌اند. آمریکا سال گذشته 328 میلیارد دلار صرف تعلیم و تربیت‌ جوانان خود نموده است که از این مقدار 124 میلیارد دلار صرف 15 میلیون فارغ التحصیل‌ دبیرستانی که در کالجها و دانشگاهها تحصیل بوده‌اند گردید و 184 میلیارد دلار صرف‌ 51 میلیون دانش‌آموز ابتدائی و متوسطه شده است. امروزه بیش از 50%از فارغ التحصیلان دبیرستانی وارد یکی از انواع موسسات آموزش عالی می‌شون که این رقم در سال 1947 تنها 28%بوده است. نرخ ترک تحصیل برای برخی گروههای اجتماعی حتی از این نیز افزون‌تر می‌باشد نتایج مطالعه‌ای که در سال 1987 در بین جوانان 18 و 19 ساله انجام گرفت حاکی از این بود که‌ تنها 77%از سفیدپوستان،65%از سیاه‌پوستان و 55%از مکزیکی‌ها موفق به اتمام تحصیلات‌ دبیرستانی شده‌اند،دخترانی که در سنین نوجوانی ازدواج کرده‌اند5بیشتر از سایر دختران همان‌ طبقه اجتماعی در معرض ترک تحصیل قرار داشته و از شانس کمتری نیز برای بازگشت به‌ مدرسه برخوردارند. ثانیا،با ملزم نمودن وزیر آموزش و پرورش به ایجاد مدارس نمونه تکنولژی،به عوض‌ چرخش دادن دانش‌آموزان در داخل یک آزمایشگاه کامپیوتر که خود دستگاه کامپیوتر را موضوع مطالعه می‌سازد،کامپیوتر بایستی در تدریس بسیاری از مواد درسی بعنوان ابزاری در جهت ارتقاء سطح یادگیری بکار گرفته شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.