Skip to main content
فهرست مقالات

انزواطلبی دانش آموزان دبستانی و رابطه آن با ساخت خانواده

نویسنده:

ISC (15 صفحه - از 109 تا 123)

کلید واژه های ماشینی : انزواطلبی دانش‌آموزان دبستانی، کودکان، انزواطلبی، دانش‌آموزان، خانواده، بررسی رفتار انزواطلبی دانش‌آموزان دبستانی، مدرسه، خصوصیات رفتاری دانش‌آموزان انزواطلب، رفتار انزواطلبی، رفتاری

خلاصه ماشینی: "بعضا آنها را دانش‌آموزانی بی‌آزار و خوب می‌شناسند و گاه ممکن است با حالت دلسوزانه به آنها بنگرند و یا این‌گونه رفتار آنها را غیرعادی تلقی کنند،لیکن در مقایسه با اختلالات رفتاری دیگر،کمتر اتفاق می‌افتد که این گروه کودکان(لا اقل در سنین دبستانی)به عنوان موارد حاد مشکلات کلاس‌ و مدرسه برشمرده شوند و همین عدم توجه ممکن است زمینهء پیدایش مشکلات روانی و رفتاری‌ دیگری را برای آنان فراهم نماید. کودکان دبستانی بیشترین میزان تأثیرات حاصل از روابط خانوادگی را در ابعاد مختلف نگرشها و مهارتهای اجتماعی از خود بروز می‌دهند و هرگونه اختلال یا ناتوانی در این‌ رفتارها می‌تواند این سؤال را در ذهن به وجود آورد که ممکن است در ساخت و فضای‌ خانوادگی آنان وضعیتی غیرعادی وجود داشته باشد. آنچه در این تحقیق موردنظر بوده است،با توجه به ضعف زمینه‌های پژوهشی‌ که در جامعه ما وجود دارد،گام مقدماتی و اولیه‌ای است به منظور شناساندن بعضی از ابعاد رفتار انزواطلبی در بین دانش‌آموزان دبستانی و کندوکاوی در ویژگیهای خانوادگی آنان به منظور فراهم آوردن امکان جهت‌گیریهای نظری و انجام پژوهشهایی دربارهء عوامل احتمالی که در بروز این نوع واکنش رفتاری کودکان مؤثر می‌باشد. سؤالات زیر در این پژوهش مطرح شده‌اند: 1-فراوانی رفتار انزواطلبی در دانش‌آموزان پسر دبستانهای شهر تهران(در مقایسه با سایر اختلالات رفتاری)5چه وضعیتی دارد؟ 2-خصوصیات رفتاری دانش‌آموزان انزواطلب چیست؟ 3-وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان انزواطلب چگونه است؟ 4-دانش‌آموزان انزواطلب از چه خصوصیاتی در ساخت و روابط خانوادگی‌ برخوردارند؟ پیشینه‌ها(سوابق)تحقیق در زمینه وضعیت کودکان گوشه‌گیر و انزواطلب مطالعات متعددی صورت گرفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.