Skip to main content
فهرست مقالات

عوامل مؤثر در تعیین محتوا و حجم کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی

نویسنده:

ISC (20 صفحه - از 123 تا 142)

کلید واژه های ماشینی : محتوا، سازماندهی محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی، کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی، کتاب، کتابهای تعلیمات اجتماعی دورهء راهنمایی، حجم کتابهای درسی تعلیمات، محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی، دبیران، کتابهای تعلیمات اجتماعی، مؤلفان کتابهای تعلیمات اجتماعی

خلاصه ماشینی: "نتایج حاصل از این بررسی می‌تواند توسط کارشناسان‌ برنامه‌ریزی و مؤلفان کتابهای تعلیمات اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد: 1-علت انتخاب موضوع تحقیق: 1-1-اهمیت و نقش کتاب درسی در نظام متمرکز آموزش و پرورش کشور ایران. 3-سؤالهای ویژه تحقیق: 1-3-از دیدگاه برنامه‌ریزی درسی چه اصول و معیارهایی در تعیین محتوا و حجم‌ کتب درسی مؤثرند؟ 2-3-از دیدگاه برنامه ریزان و مؤلفان کتابهای تعلیمات اجتماعی چه اصول و معیارهائی در تعیین محتوا و حجم کتابهای درسی مؤثرند؟ 3-3-آیا از دیدگاه معلمان که مجریان برنامه‌های درسی هستند محتوای کنونی تنظیم شده منطبق با اصول و معیارهای برنامه‌ریزی درسی می‌باشد؟ 4-3-آیا بین دیدگاه برنامه ریزان و مؤلفان کتابهای تعلیمات اجتماعی و دیدگاه‌ معلمان کتابهای تعلیمات اجتماعی تفاوت وجود دارد؟ 5-3-آیا در انتخاب و سازماندهی محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی واقعیتها و شرایط فیزیکی کلاسهای درس(توافق بین محیط کلاس و ضوابط برنامه‌ریزی درسی برای‌ یک محیط مناسب آموزشی)در نظر گرفته شده است؟ 6-3-آیا محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی با برنامه‌های تربیت معلم(شامل:ضمن‌ خدمت معلمان و معلمانی که پس از اتمام دوره در مراکز تربیت معلم مسئوولیت تدریس این‌ کتابها را عهده‌دار می‌شوند)هماهنگی وجود دارد؟ 7-3-آیا معلمان،در تدریس محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی دورهء راهنمایی با مشکلات خاصی روبرو هستند؟ 4-منابع داده‌ها: 1-4-دبیران تعلیمات اجتماعی مناطق 20 گانه تهران:در این مطالعه برای پرسشنامه‌ مربوط به برنامه و محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی 5 منطقه و برای پرسشنامه مشکلات اجرایی‌ دبیران در تدریس آنها 3 منطقه به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری چندگانه‌ انتخاب شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.