Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش و نظری تحلیلی درباره هفتمین کنگره بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی . تیر ماه 68 - ژوئن 89)

ISC (11 صفحه - از 143 تا 153)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش، کنگره بین‌المللی آموزش و پرورش، آموزش و پرورش تطبیقی، توسعه، زبان، سیاسی، نظری، کنگره جهانی آموزش و پرورش، تربیتی، تحلیل

خلاصه ماشینی:

"و آنگاه پائول جرین لجوی‌12رئیس اسبق آژانس توسعه بین المللی کانادا با سنخنرانی خود تحت عنوان‌ «کنکاش و مبارزه در مسائل فردا در خصوص آموزش و پرورش با عنایت به توسعه،ارتباط و زبان» دیدگاههای نوینی را در باب مسائل آموزش و پرورش دنیا مطرح نمودند و بر ضرورت این امر تاکید کردند که عصر تحول فرا رسیده و در این راستا آموزش و پرورش برای همه و آموزش و پرورش‌ مداوم جهت ایجاد فرصتهای تربیتی اجتناب ناپذیر برای تمامی کشورها دنیا تلقی می‌گردد. >نتایج و توصیه‌ها با عنایت به نگرش تحلیلی الف-نتایج نتایج ذیل ماحصل مطالعه خلاصه 496 مقاله ارائه شده و شرکت مستقیم برادران در برخی از جلسات کنگره می‌باشد: 1-ایجاد وحدت و رویه تربیتی،همکاری و تفاهم در امر توسعه و ارتباط اجتماعی از طریق آموزش و پرورش عملی بوده و در این خصوص مبادلات آخرین ره یافت‌های بین المللی‌ آموزش و پرورش با حفظ هویت فرهنگیی و سنتهای اصیل منطقه‌ای و محلی توصیه می‌شود. ضمنا در این کنگره نیز مانند کنگره‌های دیگر بعضی از ایرانیانی که با انقلاب اسلامی ایران و در مبادی و مبانی اختلاف دارند و هرگونه تفاوت نظام تعلیم و تربیت ما با نظامهای غربی را دلیل بر افت و عقب ماندگی آموزش و پرورش کشور ما تلقی می‌نمایند،بدون توجه به واقعیتها و مشکلات ناشی‌ از جنگ و انقلاب مقالاتی در کنگره ارائه کردند که توسط هیأت ایرانی پاسخهای لازم داده شد، به این جهت توصیه می‌شود که استادان دلسوز و متخصص تعلیم و تربیت در این قبیل کنگره‌ها حضور یافته و فعالیت بیشتری داشته باشند و با توضیح حقایق و بیان دیدگاههای انقلاب اسلامی‌ و واقعیتها وظیفه خود را ادا نمایند،چه عدم حضور قوی و فعال صاحبان اندیشه جمهوری‌ اسلامی ایران در این محافل سبب می‌گردد تا محافل به جولانگاه تاخت و تاز شخصی برخی از عناصر کج اندیش و بعضا معاند بدل شود و موجبات نضج یک نوع اشرافیت فکری علیه نظام‌ تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران به وجود آید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.