Skip to main content
فهرست مقالات

استفاده از یک مدل تحقیقاتی به عنوان راهنمای فرایند برنامه ریزی درسی

مترجم:

(13 صفحه - از 19 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : برنامه درسی ،فرایند برنامه‌ریزی درسی ،راهنمای فرایند برنامه‌ریزی درسی ،برنامه‌ریزی درسی ،کلاس درس ،برنامه درسی آموزشی ،برنامه درسی رسمی ،برنامه درسی تجربی ،خصوص برنامه درسی ،تصمیمات اتخاذ شده ،عامل کیفی ،اتخاذ تصمیمات ،دیدگاه برنامه درسی ،رسمی ،فعالیتهای یادگیری ،هدفهای آموزشی ،دیدگاه آموزشی ،معرف برنامه درسی ،خصوص ،اتخاذ ،منطقه آموزشی ،برنامهء درسی ،راهبردهای یاددهی ،طرح برنامه درسی ،برخوردار ،محتوای درسی ،درسی ایده‌آل ،ممکن ،دیدگاه رسمی ،درسی برخوردار

خلاصه ماشینی:

"در این خصوص از دانش‌آموز سؤالاتی که در زیر به عنوان نمونه آورده شده،پرسیده می‌شود: 1-آیا شما به اهمیت و ارزش اهداف این برنامه درسی اعتقاد دارید؟ 2-آیا مواد آموزشی از نظر شما جالب،قابل استفاده و به مقدار کافی موجود می‌باشد؟ 3-آیا محتوای این برنامه درسی را مهم،قابل فهم و ارزشمند می‌دانید؟ و آیا این محتوا در آینده مورد استفاده شما خواهد بود؟ 4-آیا فعالیتهای یادگیری در نظر گرفته شده در برنامه،برای دستیابی به اهداف سودمند می‌باشد؟این فعالیتها را تحریک‌کننده و جالب یا خسته‌کننده و تکراری می‌دانید؟ 5-آیا شیوه تدریس،فرایند یادگیری را برای شما آسان می‌کند؟استفاده از کدامیک از راهبردهای تدریس را مفیدتر تشخیص می‌دهید؟روش سخنرانی،روش مباحثه‌ای، روش ایفای نقش،روش شبیه سازی‌13،روش مباحثه در گروههای کوچک. 6-به نظر شما کدامیک از انواع ارزشیابی مفیدتر است؟خود ارزشیابی،ارزشیابی‌ توسط گروه و یا ارزشیابی معلمان از پروژه‌ها و واحدهای کار؟احساس شما از شرکت در امتحانات و آزمونهای مکرر چیست؟ 7-از گروهی که هم‌اکنون با ایشان کار می‌کنید،تا چه میزان رضایت و خرسندی دارید؟ آیا قرار گرفتن در این گروه را موافق مصالح آموزشی و منصفانه می‌دانید؟کار کردن‌ در جمع کلاس یا در گروههای کوچک و یا به صورت انفرادی برای شما ارجحیت‌ دارد؟ 8-آیا بر این باورید که اوقات شما در کلاس به نحو منطقی صرف می‌شود؟آیا تمایل‌ دارید زمان بیشتری جهت کار مستقل روی موضوعات مورد علاقه در اختیار شما قرار گیرد؟ به نظر شما آیا کم کردن و یا افزودن به زمان کلاس لازم است یا خیر؟ 9-آیا نظم فیزیکی فضای آموزشی مورد قبول شما هست؟به نظر شما استفاده از نیمکتهای چند نفره و یا صندلیهای انفرادی باعث سهولت کار می‌شود؟آیا فضای‌ کلاس تکافوی فعالیتهای کلاسی را می‌کند؟ همان‌گونه که مجموعه سؤالهای فوق نشان می‌دهد،تنها بررسی عامل نگرشها،از میان عوامل نه گانه کیفی برنامه درسی،در بر گیرنده جنبه‌های متعدد و متنوعی می‌باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.