Skip to main content
فهرست مقالات

حرفه معلمی و رضایت شغلی معلمان

نویسنده:

ISC (19 صفحه - از 58 تا 76)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، حرفه‌ای، حرفه معلمی و رضایت شغلی، شغلی، رضایت شغلی معلمان، علمی، تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، فن، مدارس، عدم رضایت شغلی معلمان، دانش‌آموزان، عدم رضایت شغلی معلمان دسته، سازمان آموزش و پرورش، سازمان، خواهان، حقوق، عدم رضایت، عوامل، افزایش رضایت شغلی معلمان، کار، تئوریک، انتقال معلومات، حرفه‌ایها نتیجه آموزش تئوریک، رضایت و عدم رضایت معلمان، عمل، افزایش، معلم حرفه‌ای فردی، رضایت و عدم رضایت، حرفه و فن

خلاصه ماشینی: "حال اگر معلمان حرفه‌ای هستند-که گفتیم معلمی حرفه است و با توجه به مفهوم عمیقتر تعلیم و تربیت باید هم‌چنین باشد-و اگر استقلال عمل،کنترل به وسیله حرفه‌ایها،تبعیت از هنجارهای حرفه‌ای و دستمزد بیشتر موجب کارایی بیشتر معلمان است پس چرا نباید به مورد فوق در ارتباط با حرفه معلمی و به‌طور اخص معلمان توجه شود؟ ظاهرا دلایلی برای این عدم توجه وجود دارد،که مهمترین آنها به استنباط نگارنده این‌ است که تعلیم و تربیت به معنی رشد و پرورش جنبه‌های مختلف شخصیت بچه‌ها و معلمان هم به‌ عنوان عاملان اصلی این جریان،هنوز در بین عموم مردم و حتی در بین تحصیلکرده‌ها نیز جا نیافتاده است و هنوز هم که هنوز است بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هرکسی می‌تواند «درس بدهد»و معلمی انتخاب کسانی است که نمی‌توانند و یا نتوانسته‌اند کار دیگری انجام‌ دهند. از جملهء این شرایط نیز می‌توان موارد زیر را برشمرد: 1-رفتار مناسب با معلمان به عنوان افراد حرفه‌ای از طرف مسئولان و والدین 2-شرکت معلمان در تصمیم گیریهای مختلف مدارس و آموزش و پرورش 3-امکانات رشد حرفه‌ای بیشتر نظیر امکان ادامهء تحصیل 4-شرایط فیزیکی مناسب در مدرسه 5-پاداش مادی،متناسب موفقیت و تلاش معلمان(12) عوامل فوق به همراه عوامل دیگر-که در اینجا مورد بحث نیستند-موجب می‌شوند که‌ معلمان از کار خود رضایت شغلی بیشتری کسب بکنند که آن هم به نوبهء خود باعث می‌شود که‌ میزان تلاش معلمان بالا رفته،تعهد شغلی بیشتری از خود نشان داده و در نتیجه اثربخشی‌ بیشتری داشته باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.