Skip to main content
فهرست مقالات

پیوست 1: گزارش اجمالی چهل و سومین اجلاس کنفرانس بین المللی تعلیم و تربیت (نقش تعلیم و تربیت در توسعه فرهنگی و توصیه نامه آن)

ISC (12 صفحه - از 93 تا 104)

خلاصه ماشینی:

"یکی از نمایندگان اظهار داشت که در سایهء پیشرفت نظریهء تساوی بین انسانها و حقوق بشر است که‌ تعلیم و تربیت می‌تواند نقش بیشتری در گسترش فرهنگی داشته باشد. یکی دیگر از نمایندگان اظهار نمود سهم تعلیم و تربیت در فرهنگ باید بیشتر جنبه انتقاد فعال و سازنده‌ داشته تا اینکه صرفا از طریقهء اشاعه منفعل میراث فرهنگی که مورد بررسی نیز قرار نگرفته‌ باشد. برخی از نمایندگان با اشاره به تغییرات سیاسی اخیر در کشورهایشان، کنفرانس را از اقدامات انجام شده به منظور تقویت آموزشی دموکراسی و حقوق بشر در مدارس مطلع نمودند یکی از سخنرانان اظهار داشت:"مادامی که دموکراسی در مدارس‌ وجود نداشته باشد،در جامعه نیز دموکراسی وجود نخواهد داشت‌". نمایندگان بسیاری از کشورهای در حال توسعه به فاصله عمیق موجود میان نظام‌ تعلیم و تربیت موروثی از قدرتهای استعماری و فرهنگ این ملتها اشاره کردند و آموزش زبان ملی را راهی برای رهایی از این تضاد دانستند. از نظر یکی از سخنرانان‌ "تاریخ برای یک ملت همانند حافظه برای یک فرد است‌"و"ملتی که نسبت به تاریخ خویش‌ بی‌اطلاع باشد دچار فراموشی جمعی شده و به دلیل نداشتن میراث گذشتگان،باید کورکورانه راه خود را طی کند" هـ-همکاری بین‌المللی در زمینه تعلیم و تربیت به عنوان اولویت دائمی تعدادی از نمایندگان که اغلب از مناطق در حال توسعه بودند به تشریح فعالیتهای‌ کشور خود در رابطه با توصیه‌های چهل و دومین اجلاس کنفرانس بین‌المللی تعلیم و تربیت‌ در خصوص سوادآموزی و تعلیم و تربیت پایه‌ای پرداختند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.