Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی اثربخشی فعالیت های ترویجی صنعت بیمه در زمینه بیمه های عمر در شهر تهران

نویسنده:

ISC (22 صفحه - از 23 تا 44)

کلیدواژه ها :

اثربخشی ،فعالیت‌های ترویجی ،مدل‌های سلسله‌مراتب واکنش ،مدل آیداز ،بیمهء عمر

کلید واژه های ماشینی : بیمه، اثربخشی فعالیت‌های ترویجی صنعت بیمه، صنعت بیمه، بیمه‌های عمر، بررسی اثربخشی فعالیت‌های ترویجی صنعت، تبلیغات، مدل، بیمهء عمر، نبودن فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌های بیمه، تأثیر تبلیغات و فعالیت‌های ترویجی

درک چگونگی تأثیر تبلیغات و فعالیت‌های ترویجی موضوعی است که از دیرباز به‌ آن توجه شده است.فعالیت‌های ترویجی هزینه‌هایی را بر شرکت‌ها تحمیل می‌کنند و لذا باید به نحوهء صرف آنها دقت شود و از اثربخش بودن آنها نیز اطمینان حاصل‌ کرد.این مقاله به بررسی اثربخشی فعالیت‌های ترویجی صنعت بیمه بر افزایش نفوذ بیمه‌های عمر در شهر تهران می‌پردازد.برای این منظور یکی از مدل‌های سلسله‌ مراتب واکنش به نام مدل آیداس مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج این مقاله از اثربخش نبودن فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌های بیمه در زمینهء ترویج بیمهء عمر حکایت می‌کند،زیرا جامعهء مورد مطالعه در سطح پایینی از لحاظ آگاهی از بیمهء عمر قرار دارد،ولی تبلیغات توانسته در حد متوسط تمایل افراد را به‌ بیمهء عمر افزایش دهد.از طرف دیگر جامعهء مورد مطالعه از لحاظ متقاعد شدن و خرید بیمهء عمر زیر میزان متوسط قرار دارد.اما خریداران بیمه عمر از خرید این‌ نوع بیمه رضایت داشتند.

خلاصه ماشینی: "این مقاله به بررسی اثربخشی فعالیت‌های ترویجی صنعت بیمه بر افزایش نفوذ آگاهی از بیمهء عمر قرار دارد،ولی تبلیغات توانسته در حد متوسط تمایل افراد را به‌ زندگی افراد جان آنها را نیز بیشتر در معرض تهدید قرار داده است. این مقاله فعالیت‌های ترویجی را که تاکنون در حوزهء بیمه عمر صورت گرفته‌ باید مورد توجه قرار گیرد انطباق پیام بین فعالیت‌های متفاوت تبلیغی شرکت است تا است این مدل پیشنهاد می‌کند که نوعی تأثیر علت و معلولی بین مراحل تنها در افراد جامعه مورد بررسی از انواع بیمه‌های عمر در سطح بسیار پایینی قرار دارد. در سطح مطلوبی قرار داشته و صنعت بیمه در ایجاد تمایل در افراد جامعهء هدف به‌ فرضیهء سوم؛فعالیت‌های ترویجی که تاکنون توسط صنعت بیمه برای متقاعد کردن‌ مردم به خرید بیمه‌های عمر صورت گرفته اثربخش نبوده‌اند. گرفته است نشان می‌دهد که توجه و آگاهی افراد جامعه به بیمهء عمر بسیار پایین است، فعالیت‌های ترویجی به منظور آگاه کردن جامعهء هدف وجود دارد تبلیغات است زیرا این کار علاوه بر این‌که به‌ عموم آگاهی می‌دهد در زمینهء مزایای بیمه نیز به طور نامحسوسی ولی مؤثرتر عمل‌ عمر آگاهی اندکی دارند که بر میزان خرید آنها نیز تأثیر گذاشته است. بیمهء عمر هستند بهتر است با ایجاد بیمه‌های خاص این گروه‌ها و استفاده از تکنیک‌های‌ مدیریت روابط مشتری در جلب بیشتر این افراد به خرید بیمهء عمر اقدام شود. 4. با توجه به در حد مطلوب بودن تمایل افراد جامعه به بیمهء عمر باید برای حفظ و و صنعت بیمه باید این ارزیابی و مطالعه را از جامعهء هدف به صورت مداوم و مستمر"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.