Skip to main content
فهرست مقالات

عکاسی

(4 صفحه - از 56 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : عکاس ،تصویر ،خطوط ،فرم ،وقار ،عکس ،نظم و ترتیب ،تصویر عمودی ،وقار خط قائم ،فرم افقی القا ،هندسی ،خط عمود ،قائم ،استواری خط عمود ،نقش خطوط در کمپوزیسیون تصاویر ،انسان ،خطوط افقی و عمودی ،فرم عمودی ،عکاس و نقاش مشهور ،علت خط‌های عمود ،خط قائم ـ فرم ،ساختمان بلند ،احساس ،تصویر افقی ،فضایی ،معانی ،خط‌های عمود و قائم ،وقار و استواری خط ،وضع خطوط افقی ،مجرد

خلاصه ماشینی:

"به دنبال مقالات «نقش خطوط در کمپوزیسیون تصاویر» نقل مطلب زیر را که «ری‌بترز» عکاس و نقاش مشهور انگلیسی در مجله‌ی «فتوگرافی» نوشته بود بسیار مناسب دیدم: معماری تصویر هر موضوع که برای عکسبرداری در نظر گرفته شود آکنده از فرم ها و خطوط بسیاری است که در میان آنها تعداد کمی از نظر نظم و ترتیب با یکدیگر تناسب و ربط میتواند داشته باشد. به عبارت ساده‌تر میتوان گفت که نسبت یک عکس تصادفی ، عاری از نظم و ترتیب ، به تصویری منظم و مرتب و دارای نقشه و فرم صحیح همچون هیاهوی و صدای ناموزونی است نسبت به قطعه‌یی موسیقی زیبا! با چنین توضیحات و دستوالعما‌هایی شاید گفته شود : عکاس که هیچیک از آزادی عمل‌های نقاش را ندارد چگونهمیتواند دست به این کارها بزند؟ 7- مثلث ثابت و استوار ـ مثلثی که بر سطح تصویر موازی باشد ثابت و استوار بنظر میرسد اما اگر از آن دور شود ، مانند زاویه‌ی فضایی ، بعد سوم (عمق) خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.