Skip to main content
فهرست مقالات

کنتراست و لاتیتود

نویسنده:

(9 صفحه - از 33 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : کنتراست ،امولسیون ،کاغذ ،نور ،رنگ ،محلول ،عکاسی ،نگاتیف ،تابانی ،تصویر ،منظره ،ظهور ،دانه‌ها ،حساسیت ،پزیتیف ،حساسیت چشم انسان نسبت رنگها ،اختلاف ،بازده ،منحنی سیاه کردگی ،سیاه کردگی ،محلول ظهور ،کنتراست و لاتیتود ،زرد ،امولسیون نگاتیف ،درجه‌ی کنتراست مواد پزیتیف ،منحنی حساسیت امولسیون ،محور ،تیره ترین ،شدت ،رنگ زرد

خلاصه ماشینی:

"این بدان معنی است که در صورت نور دادن صحیح به هنگام گرفتن عکس، موضوعی که فاصله ی تابانی آن به شکل : بیان میشود چنان بازده خواهد داشت که همواره سیاه کردگی در یک نسبت ثابت ولایتغیر با شدت های روشنی، شدت خواهد یافت. مسئله یی که حالا مطرح میشود اینست که بدانیم چگونه میتوان عملا یک پزیتیف ایده آل بدست آورد؟ اولا در موقع عکسبرداری نور را چنان باید تنظیم و نگاتیف را بطرزی ظاهر کرد که همه ی تنالیته ها برروی قسمت مستقیم منحنی قرار گیرد. در اینجا لازم است توضیحی داده شود: قبلا گفته شد، با فیلم هایی که منحنی سیاه کردگی آنها دارای قسمت مستقیم طولانی است، عکسبرداری از موضوعات دارای کنتراست زیاد، به شرط شدت دادن سیاهی نگاتیف ها به مقیاس تابانی موضوع، امکان پذیر است. توضیح این حادثه بسیار ساده است: نگاتیف ها شفاف اند و آنها را با نور عبور یافته می بینیم ، درصورتیکه تصاویر کاغذ برروی سطح آنها قرار دارد و با نور منعکس مشاهده میشود: در روشنترین قسمت های تصویر، یعنی در آنجا که امولسیون از نور متأثر نشده ، کاغذ مقداری از نور را جذب میکند و حداکثر تقریبا هشتاد درصد (80%) آنرا منعکس مینماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.