Skip to main content
فهرست مقالات

معارف در ممالک دیگران: مدارس عمومی در اتازونی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : مدارس، دارالفنون، مدارس عمومی در اتازونی، معلمین، امریکا، تدریس، مدارس مختلفه معلم معین، ادارات معارف ایالات مزبوره، ایالات مزبوره پایه تحصیلات معلمین، جامعه

خلاصه ماشینی:

"علت عدم ارتباط آنها هم بیک مرکز واحدی آنست که در واشنکتن یعنی پایتخت مماکت وزارت معارفی‌ چنانکه در سوادهای اعظم سایر ممالک معمول است وجود ندارد و لهذا هریک از ایالات چهل و هشت کانه یک اداره معارف مخصوصی دارد که میزان تعلیم و تربیت حدود قلمرو خود را تعیین و مدت دوره تحصیلات‌ را بطور کلی معین و فهرست کتب تحصیلی را اعلام و خصائص و صفات‌ معلمین درجات مختلفه تحصیلات را مشخص مینماید و مثلا هر معلمی را که‌ دوره تحصیلات دارالمعلمین را بپایان رساند و هر آموزگاری را که میخواهد در مدارس عالیه یا متوسطه بتعلیم محصلین بپردازد مجبور میکند که‌ (1) Florance billings دوره جامعه را تحصیل کند و قس عیهذا. در نتیجه این اقدام چون آن محل طرق و شوارع نیکوئی پیدا کرده است آن عده از اهالی که در کوهستانها مسکن داشتند بتدریج از آن نقاط دوری گزیده در دشت متوطن شده‌اند- ترتیب لامرکزیت برای تحصیلات ابتدائی و متوسطه کاملا نافع و سودمند واقع گردیده ولی برای تحصیلات عالیه مشکلاتی چند تولید نموده و علت نیز آنست که چون در حقیقت اتازونی هنوز کشور جوانی میباشد و تعداد جمعیت پاره ایالات بغایت قلیل و منابع ثروت‌ طبیعی آن کشف نکردیده است بنابراین اهالی ان نقاط بیشتر هم خود را مصروف ضروریات و لوازم آنی خویش نموده و چندان وقعی بتعلیم و تربیت نگذاشته و بدین سبب ادارات معارف ایالات مزبوره پایه تحصیلات‌ معلمین و متخصصین در حقوق و اطباء و غیره را پائین‌تر از میزان ایالات‌ قدیمی قرار میدهند و در نتیجه محصلین این ایالات برای فراغت از جامعه‌ یا دارالفنون سه الی چهار سال کمتر از اقران خود زحمت میکشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.