Skip to main content
فهرست مقالات

ویژه نامه آموزشی ابتدائی: چرا آموزش خوشنویسی در مدارس نتیجه مطلوبی ندارد

نویسنده:

(5 صفحه - از 25 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : خوشنویسی، خط، خط نستعلیق، خط نسخ، هنر، معلم، دانش‌آموزان، آموزش خوشنویسی در مدارس نتیجه، قلم، هنر خوشنویسی

خلاصه ماشینی:

"3 ویژه‌نامه آموزشی(ابتدایی) (دورهء پنجم)سال تحصیلی 71-1370 به کوشش:مجتبی مصدقی‌ چرا آموزش خوشنویسی در مدارس نتیجهء مطلوبی ندارد؟26 تکلیف خانه 30 هنر در دبستان(نقش معلم در تربیت هنری)34 معرفی کتاب فارسی دوم ابتدائی 40 (به تصویر صفحه مراجعه شود) از ویژگیهای معلم خوب: اگر اشتباه علمی کرد و شاگردان به او تذکر دادند،بپذیرد. -بازبینی شده است تا ملاحظه گردد که چه مقدار از آنهمه سرمشقهای خوشنویسی‌ به وسیلهء آنان تمرین شده است؟و اگر تمرینی صورت گرفته، کیفیت آن چگونه بوده است؟ آیا هیچ دقت کرده‌ایم به اینکه خط دانش‌آموزان سال سوم‌ ابتدائی،نسبت به خط او در سال دوم تغییر و تحولی یافته است یا نه؟و اگر توجه کرده‌ایم،آیا می‌توانیم ادعا کنیم که در نتیجهء آموزش‌ خوشنویسی،خط دانش‌آموزان،هرسال بهتر از سال پیش شده‌ است،یا نه؟باید اعتراف کرد که نتیجه،معکوس بوده است؟ به‌راستی چند معلم سراغ داریم که از خط دانش‌آموز خود راضی هستند و معتقدند که خط دانش‌آموزان،تحولی متکامل‌ داشته است؟و برعکس،چند معلم می‌توان یافت-به‌خصوص در دورهء دبیرستان-که از مشکل تصحیح ورزقه‌های دانش‌آموزان‌ به سبب بدخط و ناخوانا بودن شکوه و شکایت نداشته باشند؟ بدون شک،بسیاری از مربیان-و اولیا دانش‌آموزان نیز -با عارضهء بدخطی برخورد کرده و از خود پرسیده‌اند که چرا چنین است؟اما چون خود آنان نیز اغلب گرفتار این عارضه بوده و برخوردار از خطی خوش و مبتنی بر اصول نبوده‌اند،این«چرا»را پیگیری نکرده‌اند و نخواسته‌اند خود را درگیر این«چون و چرا» کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.