Skip to main content
فهرست مقالات

هنر در دبستان: نقش معلم در تربیت هنری

نویسنده:

(6 صفحه - از 34 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : هنر، معلم، کودک، کلاس، نقش معلم در تربیت هنری، هنر در دبستان، نقاشی، زنگ هنر، خلاقیت، دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"آن یکی یک چیز دیگر و این یکی هم مطلبی دیگر می‌خواهد و کار به آنجا می‌رسد که معلم به‌ خاطر علاقه و اشتیاق شخصی در جمع آنها می‌نشیند و درحالی‌که‌ خود نقاشی یکی از دانش‌آموزان را رنگ‌آمیزی می‌کند،آنها با حسرت و ولع به تماشایش مشغول می‌شوند. البته،در حال‌حاضر با شیوه‌هایی که وجود دارد،این خلاقیت‌کشی در مدارس ما بسیار رایج است؛همان کپی کردن از روی مدل،همان‌ نمره دادن به کار و همان به مقایسه گذاشتن آثار کودکان با یکدیگر، ضربه‌هایی است که به خلاقیت کودک وارد می‌آید و در جهت‌ مرگ آن پیش می‌رود. به خصوص که کودک در این‌ سنین اصلا نباید هنری بیاموزد؛بلکه باید احساسهای مختلف او (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) قوی شود،احساسهایی مانند دقت کردن؛درست دیدن؛قوی کردن‌ دست برای حرکت دادن مداد روی کاغذ؛آزاد کردن احساس خود برای کشیدن هر آنچه که دوست دارد و... از آنجا که باید در پایان‌ هر ثلث به درس هنر(نقاشی)نیز نمره‌ای اختصاص یابد،می‌توان‌ از میزان رشد و تغییر علاقه و قوی شدن دقت و نیروی دست او، میانگینی را در نظر گرفت و نمره‌ای را وارد کارنامهء وی کرد. ماریون کویین دیکسن در همان مقاله‌ می‌نویسد: «احتیاج بچه به اینکه با خود و با محیط خود در صلح و آرامش‌ باشد،موضوعی است اساسی که آموزگار هنر باید به آن توجه بکند؛ زیرا او مأموریت دارد که محیط کودک را پرثمرتر و برای کار جذاب‌تر ساخته و آن را تا سرحدامکان معرف دنیای پهناور جلوه‌ دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.