Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه ریزی و حرکت (هنر در دبستان)

نویسنده:

(4 صفحه - از 32 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : هنر، معلم، رنگ، نقاشی، کلاس، زنگ هنر، کاردستی، دانش‌آموزان، کودک، معلمان گرامی

خلاصه ماشینی: "» اما هنوز که اول سال بود و درسها آنقدر سنگین نبودند که‌ مجبور به چنین کاری شود!در ضمن،با اشتیاق بچه‌ها چه کند که با چشمان پراشتیاق به او خیره می‌نگرند تا در زنگ هنر،همهء هنر خود را نشان دهد؟باز هم بی‌برنامه و باری به هر جهت پا به درون‌ کلاس بگذارد و به هر طریق وقت را بگذراند؟ آیا معلمان گرامی دورهء ابتدائی ما واقعا با چنین نگاهی به زنگ‌ هنر می‌نگرند؟امیدواریم که چنین نباشد و چنین هم نیست. همان‌ طور که برای هر درس دیگر باید برنامه‌ریزی داشت و از قبل در مورد آن باید فکر کرد؛برای درس هنر نیز باید طرحی داشت و حتی می‌توان طرح درسی تهیه کرد. او با اجرای چنین برنامه‌ای خود نیز به شوق خواهد آمد؛به‌ خصوص که تمامی انسانها ذوق اولیهء هنری را در وجود خویش‌ دارند و اگر این ذوق پیدا شود،خود زمینه‌ای برای آرابخش روح‌ و روان است. در این جلسه،می‌توان موضوع دایرهء رنگ را نیز برای آنها شرح‌ دهد و یک نمونهء تهیه شده از قبل را به دیوار کلاس نصب کرد. در چهارمین جلسه‌ دو ساعته،معلم می‌تواند روی دیوار کلاس چند مقوای بزرگ‌ نصب کند؛البته انجام این کار وقتی با خود بچه‌ها همراه باشد، روحیه و فضای دیگری ایجاد می‌کند که بسیار شیرین،شادیبخش و سرگرم‌کننده سات. مطمئنا این جلسه،شلوغ‌ترین جلسه‌ای خواهد بود که در این مدت‌ کلاسهای هنر خواهند داشت؛همچنین کثیف‌ترین جلسه!اما یکبار در طی تمام سال ارزش آن را دارد که در خاطر بچه‌ها چنان ثبت‌ شود که دیگر از یادشان نرود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.