Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش ریاضی (2)

نویسنده:

(3 صفحه - از 60 تا 62)

کلید واژه های ماشینی : کتب ریاضی دورهء راهنمایی، ریاضی دورهء راهنمایی، آموزش، راهنمای معلم ریاضی دورهء راهنمایی، آموزش مطالب کتابهای ریاضی، ریاضیات دورهء راهنمایی مسائل دبیرستانی، دانش‌آموز، آموزش ریاضی، دبیران، دورهء راهنمایی

خلاصه ماشینی:

"به مراحل آموزش کتاب توجه نکند،بعضی مطالب آن‌ به نظرش زائد می‌آید و فکر می‌کند که گفتن آنها در چند جمله‌ کافی است و چرا کتاب در این زمینه،بیش از حد سخن گفته‌ است؟از طرف دیگر،اگر دانش‌آموز مطلبی را هم بیاموزد،به‌ طور ماشینی است و هیچ گونه رشدی در قوهء تفکر او به وجود نمی‌آورد،در نتیجه دانش‌آموز روزبه‌روز در ریاضی ضعیف‌تر می‌شود تا آنجا که نسبت به آن نفرت پیدا می‌کند. وقتی جزوه مطالعه و بررسی‌ می‌شود،مشاهده می‌گردد که آقای مؤلف مطالب دورهء راهنمایی‌ را مختصر و دست و پا شکسته ذکر کرده،به آموزش مفهوم نیز توجه نکرده،و بیشتر روی تکنیک تأکید کرده و در هر بخش از جزوه،تعدادی از مسائل جبر یا هندسه یا مجموعه‌ها در سال اول‌ را اضافه کرده و یا مسائلی از کتب راهنمایی سابق را ذکر کرده‌ است. لذا مولفین با توجه به پیشنهادات قبلی دبیران و توجه به کتب ریاضی دورهء راهنمایی در سایر کشورها به این نتیجه رسیدند که هر جا درک‌ استدلال ساده است،ارائه شود و هر جا نکتهء ظریف و دقیق‌ داشته،به دبیرستان موکول شود؛زیرا اگر دانش‌آموز در دورهء راهنمایی از استدلال نفرت پیدا کند،دیگر در آینده نیز امکان یاد دادن استدلال به او،وجود نخواهد داشت. کتابهای دورهء راهنمایی با طرح و اصول خاصی که منطبق با اصول آموزش در این سن می‌باشد،تنظیم شده است و اگر دبیران محترم به اصول و روشها تدریس که در کتاب راهنمای‌ معلم ذکر شده است،کاملا توجه کنند،نیاز به دادن پلی کپیهای‌ آنچنانی در کلاس نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.