Skip to main content
فهرست مقالات

یاد دادن یا درس دادن

نویسنده:

(4 صفحه - از 6 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : معلم ،دانش‌آموزان ،درس دادن ،وظیفه ،کلاس ،یاد دادن ،تدریس ،برنامه ،یاد دادن و وظیفه دانش‌آموز ،آموزش و پرورش ،کودکان ،کلاس درسی ،محیط یادگیری ،روش تدریس ،امتحان ،نیازهای دانش‌آموزان در محیط یادگیری ،درس دادن و اتمام کتاب ،اتمام کتاب درسی طبق برنامه ،درس دادن و اتمام برنامه ،درس دادن به‌صورت یاد دادن ،کتاب ،اتمام برنامه درسی ،درس دادن و یاد دادن ،محیط یادگیری دانش‌آموزان ،معلومات کتاب از معلم ،یادگیری دانش‌آموزان ،مشکلات ،اجتماعی ،فعالیتهای یادگیری ،ناتوانیهای یادگیری

خلاصه ماشینی:

"اگرچه همانطور که اشاره شد، کلاسهای پرجمعیت یکی از مشکلات اساسی‌ ما می‌باشد و تا حد زیادی مانع فعالیتهای کامل‌ معلم در کلاس می‌شود؛ولی اگر معلم وظیفه‌ خود را یاد دادن و وظیفه دانش‌آموزان را یادگیری به‌معنای واقعی آن بداند،با اینکه آن‌ مشکل می‌تواند ظاهرا دست و پا گیر باشد و مقداری از انگیزه‌های فعال را محدود سازد و رسیدن به برنامه‌های ایده‌آل آموزشی را کند نماید،ولی هرگز این مشکل بزرگ جلوه‌ نخواهد کرد و مانع از انجام فعالیت صحیح‌ معلم نخواهد شد. اگر ما صرفا وظیفه خود را درس دادن و اتمام‌ برنامه درسی همراه با اتمام کتاب بدانیم،باید شاهد افت تحصیلی و عدم رشد فکری، اجتماعی و عاطفی،و در نتیجه اقتصادی‌ معلمی که وظیفهء خود را فقط درس‌ دادن می‌داند،تمایلی به برنامه‌ریزی‌ آموزشی ندارد. شناخت روحیات و خصوصیات‌ دانش‌آموزان کلاس از ابزار اولیهء تدریس‌ می‌باشد که شروع آن از ابتدای سال در جلسات اولیه و معارفه باید باشد و به‌طور مستمر در طی سال هم ادامه داشته باشد؛چرا که از نظر معلم ممکن است مطالب و روش‌ تدریسی که انتخاب نموده است،بهترین باشد، ولی این انتخاب امکان دارد با روحیات و خصوصیات دانش‌آموزان کلاس هماهنگی‌ نداشته باشد و چون معلم وظیفهء اصلی خود را یاد دادن می‌داند،در نتیجه باید بکوشد که ارئه‌ مفاهیم،انتخاب روشهای تدریس و مواد آموزشی،متناسب با محیط یادگیری‌ دانش‌آوزان او باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.