Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی چرا و چگونه

نویسنده:

(2 صفحه - از 60 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : ارزشیابی ،امتحان ،معلم ،دانش‌آموز ،آلمانی ،آموزش ،تدریس ،ترس و اضطراب دانش‌آموزان ،محصلان ،طرح سؤالات ،طرح سؤالات زبان آلمانی ،ارزشیابی با طرح سؤالات ،کیفیت ،ارزشیابی و طرح سؤالات ،فضای امتحان ،مبانی روانشناختی تربیت ،طرح سؤالات سخت ،معلم وضع یادگیری محصلان ،ترجیح ،امتحان فراموش ،آلمانی دبیرستانهای تهران ،آموزش و پرورش ،تشویش خاطر ،تصاویر در طرح سؤالات ،فراموش ،هدف ،ارزشیابی ممکن ،ارزشیابی دقیق ،محصلان در همهء مقاطع ،دروس کتاب آلمانی

خلاصه ماشینی:

"پس،در وجود و ضرورت ارزشیابی در آموزش تردیدی نیست و آنچه معمولا همه را می‌ترساند و همهء محصلان در همهء مقاطع‌ تحصیلی نسبت به آن حساسیت خاصی دارند، وجود امتحان نیست؛بلکه کیفیت برگزاری آن‌ است که هنوز هم در نظام آموزش و پرورش شما بکل مطلوبی ندارد و متأسفانه،حالت یا نقش‌ وسیله بودن خود را عملا از دست داده است و به صورت هدف(حتی هدف غایی!)درآمده‌ است. به عبارت دیگر،محصلان کشور ما (دانش‌آموز و دانشجو)،مثل اینکه درس‌ می‌خوانند تا امتحان بدهند!و معلمان ما(در همه مقاطع آموزشی)مثل اینک تدریس می‌کنند برای اینکه امتحان بگیرند!به همین سبب، وقتی امتحان فراموش شود،نه درس دادنی‌ هست و نه درس خواندنی!تدریس خوب‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) همیشه با ارزشیابی دقیق همراه است؛چون در ارزشیابی است که معلم می‌تواند از وضع‌ کارکرد خود و محصلان آگاه شود تا جنبه‌های‌ مثبت را تقویت و جنبه‌های منفی را اصلاح‌ کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.