Skip to main content
فهرست مقالات

نکات مهم در گفتارخوانی

نویسنده:

(3 صفحه - از 52 تا 54)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموز سخت شنوا، پیشرفت دانش‌آموزان سخت شنوا، نکات مهم در گفتارخوانی، مربی، زدن دانش‌آموز سخت شنوا، روشهای ارتباطی دانش‌آموزان سخت، دانش‌آموز سخت شنوا مشکلی، افراد سخت شنوا، ارتباط شفاهی و وسیله‌های طبیعی، فهم

خلاصه ماشینی:

"برای تبادل افکار و احساسات‌ استفاده می‌کنند،با این تفاوت که از اعمال و قدرت در گفتارخوانی با قدرت بینایی‌ ارتباط دارد (به تصویر صفحه مراجعه شود) چگونگی حالت لبها هنگام تلفظ مصوت(ا) وسایل دیگری مثل توجه به حرکات لب(گفتار خوانی)و حرکات دست(اشاره کردن)نیز استفاده می‌کنند. اگر روشهای ارتباطی دانش‌آموزان سخت‌ شنوا را به دو روش کلی یا آمیخته و شفاهی‌ تقسیم کنیم،نکات زیر قابل توجه است: چگونگی حالت لبها هنگام تلفظ مصوت(ا) چگونگی اعضای گفتار هنگام تلفظ مصوت(ایـ) (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1)روش شفاهی:گفتار وسیلهء اصلی‌ ارتباط در جامعه انسانی است و فرد سخت‌ شنوا در استفاده از گفتار،خود را جدای از کل‌ جامعه نمی‌یابد و نیاز دارد که طبیعی‌ترین‌ وسیله‌های ارتباطی یعنی گفتار،گفتارخوانی، بهره‌وری از باقیمانده شنوایی را به عنوان‌ اساس ارتباط شفاهی به کار گیرد. 3)ارتباط کلی یا آمیخته:با توجه به‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) تمایل به گفتارخوانی در افراد شنوا نیز وجود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.