Skip to main content
فهرست مقالات

ویژه نامه آموزشی ابتدائی: رعایت تفاوت های فردی در برنامه ریزی و تدریس

نویسنده:

(5 صفحه - از 25 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان ،معلم ،کلاس ،تکالیف ،رعایت تفاوتهای فردی در برنامه‌ریزی ،تفاوتهای ،طلبی ،استعدادهای ،برنامه‌ریزی و تدریس ،نمره ،پرسشهای درسی و تکالیف دانش‌آموزی ،روشهای تدریس ،پرسش ،اجتماعی ،وظایف ،کلاس درس ،معلم بدترین دانش‌آموز کلاس ،یادگیری مطالب و تکالیف ،توان نوآموزان ملاک سنجش برنامه‌ریز ،نوبت اول نمره ،نوبت دوم نمره ،فعالیت ،تفاوتهای فردی ،پرسش و پاسخ ،معلم می‌تواند دانش‌آموزان ،نوبت دانش‌آموز اولی ،ملاک سنجش برنامه‌ریز و معلم ،روش پرسش و پاسخ ،کلاس به شاگردان ضعیف ،دانش‌آموز اولی نمره

خلاصه ماشینی:

"چون در محیط اجتماعی کلاس معمولا میانگین توان نوآموزان ملاک سنجش‌ برنامه‌ریز و معلم است،بالطبع تعدادی از دانش‌آموزان بیش از آنچه در کتاب برای همه‌ به‌طور یکسان در نظر گرفته شده است،توان‌ دارند و لذا ضرورت گنجاندن مطالبی برای‌ این قبیل شاگردان که نیاز بیشتری به مطالب‌ جدید دارند،احساس می‌شود. یکی دیگر از راههای در نظر گرفتن‌ تفاوتهای فردی و رعایت آن از ناحیه برنامه‌ریز و مؤلف این است که در پایان هر درس، تعدای تکلیف گنجانده شود که شاگردان در فعالیتهای جنبی و خارج از کلاس درس به آنها بپردازند و انتخاب هریک از وظایف‌ پیشنهادی پایان درس پس از مطالعات مقدماتی‌ و انگیزه و توان خود دانش‌آموز با هدایت و مشورت مربی انجام شود. آنها را به گروههایی با کیفیت پیشنهادی تقسیم‌ کند تا دانش‌آموزان به کمک هم و در یک‌ رقابت سازنده از نظر کار گروهی به فعالیت‌ تحصیلی خود ادامه دهند تا در هر گروه،افراد ضعیف و متوسط از افراد قوی‌تر کمک بگیرند و به این نحو فرصت بیشتری برای یادگیری‌ مطالب و تکالیف به دست آورند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.