Skip to main content
فهرست مقالات

پیشنیاز آموزگاران در تدریس زبان آموزی (بررسی کارگاهی)

نویسنده:

(2 صفحه - از 32 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : پیشنیاز آموزگاران در تدریس زبان‌آموزی ،آموزگار ،پیشنیاز ،پاییز ،معلم ،کلمه ،فصل پاییز ،زبان ،املاء ،پیشنیاز زبان‌آموزی درس ،خط ،پیشنیاز خط تحریری ،کسره ،موصوف ،صفت ،تلفظ ،معلم معنی همخانواده‌های ،همخانواده‌های ،مکث ،پیشنیاز تدریس و آموزش ،زبان فارسی ،پیشنیاز دستوری ،معانی ،روش تدریس ،پیشنیاز قرائت ،دستوری مضاف و مضاف ،دستوری ،عبارت مضاف و مضاف ،کلمه جای مضاف و مضاف ،از آموزگاری

خلاصه ماشینی:

"پیشنیاز آموزگاران در تدریس زبان آموزی‌ بررسی کارگاهی معلم ابتدائی قبل از تدریس درس جدید، باید پیشنیازها،هم نیازها و ارتباط آتی آنها را با مطالب بعدی در نظر داشته باشد تا با توجه به‌ این واقعیتها،روش تدریس مناسبی انتخاب‌ کند. -در موقع گفتن املاء نیز آموزگار باید عبارت«فصل پاییز»را یک‌جا و بدون مکث‌ بیان نماید؛زیرا گاهی،هنگام قرائت دیکته، مکث بین عبارت مضاف و مضاف إلیه با موصوف و صفت،باعث غلطنویسی شاگردان‌ می‌شود. -آموزگار باید بداند که صدای( S )در زبان فارسی دارای سه شکل خطی است که‌ عبارتند از:«سـ س،صـ ص،ثـ ث»و صدای( S ) عبد الرحمان صفارپور (به تصویر صفحه مراجعه شود) در کلمهء فصل و همخانواده‌هایش با شکل(ص ص)که(صاد)نامیده می‌شود،نوشته می‌شوند. پیشنیاز املاء اگر شاگردی سؤال کند:«چرا در کلمهء پاییز بد جای یکی از شکلهای خطی(یـ)تشدید گذاشته نمی‌شود؟»معلم باید بگوید:«چون‌ شکلهای(یـ)همصدا نیستند،و اولی صدای‌ ( Y )و دومی صدای( I )می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.