Skip to main content
فهرست مقالات

اهمیت بازی و نقش اسباب بازی های مناسب در آموزش کودکان

نویسنده:

(5 صفحه - از 34 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : کودک، اسباب‌بازیها، آموزش کودکان، مادر، مهارتهای، ماشین، تقویت مهارتهای حرکتی کودک، حرکتی، وسایل، آموزش کود، رشد، اسباب‌بازیهای مناسب در آموزش کودکان، زندگی، ترس، نقش اسباب‌بازیهای مناسب در آموزش، مربیان، تقلید، صدای ماشین، کودکان صدای ماشین، تقویت، تماشای تلویزیون، صحبت، اهمیت بازی و نقش، ماشین لباسشویی، صدای زنگ تلفن، احساس، کودک از طریق بازی، بازی در زندگی کودک، گوشی تلفن، دبستان از طریق بازی

خلاصه ماشینی: "کودکی که امکان انجام دادن‌ کارهای مورد علاقه خود در زندگی عادی را ندارد،این کار را در بازی به آسانی انجام‌ می‌دهد و احساس رضایت خاطر می‌نماید؛ برای مثال،کودکی که مجبور است از مادر خود به زور جدا شود و یک روز را دور از وی در مهد کودک سپری کند،این کمبود را در طول‌ بازی به نحوی نشان می‌دهد؛مثلا با نقشهایی‌ که می‌پذیرد؛و یا عواملی را در بازیهای خود جانشین عامل مادر می‌نماید تا احساس‌ رضایت و آرامش به دست آورد. نظریهء پیاژه در این مورد که کودکان از طریق‌ تعامل با محیط و وسایل موجود در محیط از رشد ذهنی بهتر و سریعتری برخوردار می‌شوند،ما را به این حقیقت آگاه می‌سازد که‌ محیط کودکان باید برای انجام بازیهای خلاق، غنی و پربار باشد. در این مقاله سعی کرده‌ایم مواردی را که‌ موجب می‌شود کودک از طریق بازی با محیط خود آشنا شود و بر آن تسلط یابد،مورد بررسی‌ و بحث قرار دهیم و خصوصیات کودکان را در دورهء نوازدی،قبل از دبستان و دبستان و در زمینه‌های آشنایی با صداها و اشیاء موجود در محیط،مفاهیم زمان،مکان،فضا،شباهتها و بازی به کودک اجازه می‌دهد تا هیجانات و امیال پایمال شدهء خود را نشان دهد. حتی می‌توانند (به تصویر صفحه مراجعه شود) از لحن صدای معلم بفهمند که واقعا لحظه، لحظهء توقف بازی است و یا لحظهء خوردن نهار و یا گوش کردن به قصه،این‌گونه‌ عکس العملها نسبت به صدا را می‌توان در هنگامی که کودک مشغول بازی است و ما در هم مقدمات نهار را فراهم می‌کند،مشاهده‌ نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.