Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی درس علوم اجتماعی

مترجم:

(2 صفحه - از 56 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : ارزشیابی درس علوم اجتماعی، علوم اجتماعی، برنامه‌های علوم اجتماعی، آموزش، آموزش و پرورش، هدفهای برنامهء علوم اجتماعی، اهداف علوم اجتماعی، پیشروگرایان، محتوای برنامهء علوم اجتماعی، برنامه‌های علوم اجتماعی تغییرات

خلاصه ماشینی:

"سالهای خوب اواسط دهه 60 و موج‌ اصلاح‌طلبی در برنامه‌های علوم اجتماعی‌ همراه با ساختار حکومتی موقعیتی ایجاد کرد که برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی در زمینهء علوم‌ اجتماعی در گوشه و کنار کشور آمریکا ایجاد و برنامه‌های جدیدی برای آموزش علوم‌ اجتماعی تدوین شد. در حال حاضر،مهم‌ترین مشکلی که در امر آموزش علوم اجتماعی وجود دارد،انتخاب‌ برنامه‌ای است که در جهت رسیدن به اهداف‌ از پیش تعیین شدهء خویش توانا باشد. اول اینکه، علوم اجتماعی با موضوعاتی سروکار دارد که‌ نگرش مردم در مورد آنها عمیق شده است و در مقابل هر تغییری،به سختی مقاومت می‌کنند. فقطبه این علت که‌ رفتاری کردن دقیق اهداف فقط برای سطوح‌ پایین تفکر و نگرشهای جزیی عملی است. غیرلازم به این خاطر که شکلهای دیگری از ساختار هدفهای علوم اجتماعی قبلا تدوین‌ شده‌اند که اگرچه هدفهای رفتاری تدوین‌ نکرده‌اند،ولی بسیار مناسب‌تر هستند؛زیرا با آنکه هدفهای تدوین شده از جهت رفتاری‌ کردن غیرممکن هستند،ولی درک مستقیم و انتقال این اهداف،روشن و آشکار است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.