Skip to main content
فهرست مقالات

نامه های رسیده

نویسنده:

(3 صفحه - از 84 تا 86)

کلید واژه های ماشینی : معلم، تدریس، راهنمایی ترتیب تدریس قواعد دروس، عربی، راهنمای تدریس درس عربی، تمرین، مدرسه، دانش‌آموزان، کلاس، دبیران

خلاصه ماشینی: "باشد تا فکری و روشی و رهنمودی راهگشای‌ مشکلات آموزشی گردد: 1)مدرسین عربی باید توجه داشته باشند که زبان خارجی را تدریس می‌کنند و چون‌ تجانس این زبان با زبان فارسی محسوس‌ است،نباید آن را ساده تلقی کرده و یا صحیح و آسان تدریس نمود،اما کتابهای عربی اغلب به‌ نظر دبیران راهنمایی نواقصی دارد،مثلا در کتاب عربی اول راهنمایی ترتیب تدریس‌ قواعد دروس با درسهای مربوطه ناهماهنگ‌ است. آیا بهتر نیست که‌ صفحاتی از قواعد درس به این مورد اختصاص داده شود؟دسته‌بندی شدن انواع‌ جمله و ترتیب قرار گرفتن اجزای جمله و ارائهء فرمولهای ساده‌ای می‌تواند آنها را در ترجمهء جملات فارسی به عربی یاری دهد. 4)با توجه به تذکرات شماره‌های قبل در مورد تدریس درس عربی در دورهء راهنمایی، متاسفانه بیشتر دبیران درس عربی را به تنهایی‌ می‌خوانند و ترجمه می‌کنند و اجازه می‌دهند که‌ دانش‌آموزان معنای درس را بنویسند،درحالی‌ که این نوع تدریس تئوری،دانش‌آموزان را در پاسخ دادن به جملات عربی به فارسی‌ بالعکس دچار مشکل می‌کند و هرگز قادر به‌ ترجمهء واقعی جمله و کلمه در متن درسها و تمرینان نمی‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.