Skip to main content
فهرست مقالات

شناخت خصوصیات ظاهری اشیا و مواد موجود در محیط

نویسنده:

(5 صفحه - از 38 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : کودک، سن، مفهوم، اشیا و مواد موجود، مواد موجود در محیط، رنگها، سن دبستانی مفاهیم مکانی، دبستان دربار درک مفاهیم زمان، درک، آموزش

خلاصه ماشینی:

"کودکی که نتواند اشیاء را به خوبی‌نام ببرد و یا حتی اسم بعضی‌ از اشیاء موجود در اطراف خود نداند،در بازی با دیگر کودکان دچار اشکال می‌شود و در نتیجه،از دیگران فاصله می‌گیرد و گوشه‌گیر و (به تصویر صفحه مراجعه شود) منزوی بار می‌آید،هرجقدر دامنهء لغات کودک‌ در این زمینه وسیعتر باشد،ارتباط وی با دیگر کودکان و بزرگسالان آسانتر صورت می‌گیرد. ممکن است‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) گاهی ضمن گوش کردن به گفتگوی کودکان در کودکستان،متوجه شوید که دارند راجع به‌ برنامهء آن روز بعد ازظهر خود صحبت می‌کنند. نکتهء مهمی‌ که باید در مورد کودکان این سن توجه داشت، اینکه آنها نمی‌توانند جای دیگری برای شیی‌ء که چند دقیقه قبل در یک محل دیده‌اند،تصور کنند؛یعنی اگر یک شی‌ء را از مقابل چشم او بردارید و در جای دیگر بگذارید،او فقط در همان نقطهء اول به دنبال آن می‌گردد. در سن سه سالگی،اگرچه کودک مکعبهای‌ چوبی را روی هم می‌چیند و شناخت مقدماتی‌ از مکان به دست می‌آورد،ولی گاهی اوقات‌ مشاهده می‌شود که سعی دارد یک تکه از پازل‌ بزرگ را در جایی که مناسب آن نیست، بگذارد؛یا حتی در بازی با لگوها یا مکعبهای‌ چوبی،همین کار را انجام می‌دهد. بهترین فرصت برای آموزش این‌ مفاهیم زمانی است که کودک مشغول بازی با آب همراه با چند بطری و ظروف مختلف‌ است،ضمن اینکه وی فعالیتهایی با آب انجام‌ می‌دهد،می‌توان سؤالاتی دربارهء مفهوم حجم، پر،خالی..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.