Skip to main content
فهرست مقالات

آیا تکلیف شب یک ضرورت تربیتی است؟

نویسنده:

(4 صفحه - از 48 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : تکلیف شب، مدرسه، دانش‌آموزان، تمرینی، تکلیف شب معذالک سؤالات اساسی، کارآیی تکلیف شب، کلاس درس، خصوص کارآیی تکلیف شب، معلم، پرورش، کلاس، اولیاء، والدین، تکالیف تمرینی، آیا تکلیف، امر آموزش و پرورش، تحقیق، ضرورت تربیتی، امر تکلیف شب، انواع، فعالیت، خصوص ابعاد تکلیف شب، انفرادی، ذکر تکالیف تمرینی، اهداف تکلیف شب، اهداف اساسی تکلف شب، جمع‌آوری، مدرسه و امر یادگیری، اهداف تکلیف، مجتبی مصدقی در امر آموزش

خلاصه ماشینی: "7-تنبیه-تکالیف به منظور اخطار و هشدار به خصوص انتظاراتی‌ است که شخص معلم از دانش‌آموز در مسائل درسی و رفتار او در کلاس دارد لازم به ذکر است که کاربرد هریک از اهداف فوق،به نوعی‌ فعالیت آموزشی و یادگیری منجر میشود. این راهنماییها کاملا اساسی و ضروری است 3و34-امتدادی و خلاقیتـ تکالیف امتدادی سعی دارند دانش‌آموزان را به ماورای کاری‌ بکشانند که در کلاس درس آغازشده است و او را به پیگیری انفرادی و اغلب ابتکاری و تخیلی آموخته‌های خود تشویق کنند. «هریس کوپر»در یال 19789 میلادی پس از مطالعهء 100 مقاله و100 گزارش مربوط به‌ تکلیف شب،اثرات و کارآیی آن را چنین طبقه‌بندی کرد: 1-بهتر به خاطر سپردن دانش حقایقی و اطلاعاتی؛ 2-درک بیشتر؛ 3-تفکر انتقادی بهتر،تشکل مفاهیم و پردازش اطلاعات؛ 4-تقویت و غنی‌سازی برنامه درسی؛ 5-اشتیاق به یادگیری در اوقات فراغت؛ 6-بهبود بخشیدن طرز تفکر دربارهء مدرسه؛ 7-عادت به مطالعه و مهارت‌آموزی؛ 8-خود راهبری و خود انضباطی و کنجکاوی و استقلال‌ بیشتر؛ 9-تنظیم بهتر وقت خود؛ 10-قدردانی بیشتر اولیاء از مدرسه و شرکت آنان در فعالیتهای مدرسه."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.