خلاصه ماشینی:
"» معلم گفت:«بیایید نگاهی به رفتار خود؟؟؟ بیفکنیم و ببینیم رفتار ما با هدفمان،هماهنگ؟؟؟ است؟» چند نفر از دانشآموزان،فریاد زدند:«خیر؟؟؟ و یکی از آنان پرسید:اگر متوجه شویم که؟؟؟ رفتارمان با هدفهایمان هماهنگ نیست،باید؟؟؟ چه بکنیم؟» معلم پاسخ داد:«میتوانید از تکنیک؟؟؟ ؟؟؟بازیافت یک دقیقهای استفاده کنید:سومین ؟؟؟راز از خودآموزی،برای آنکه آنچه را میخواهید،به خود بیاموزید.
همۀ بچهها خندیدند و معلم گفت:«درست است» یکی دیگر پرسید:«پس هنگامی که متوجه میشویم توپ را«لو»دادهایم،باید چه بکنیم؟» معلم گفت:«پیشنهاد میکنم برای اینکه دوباره توپ را به چنگ آورید،یک دقیقه از وقت خود را صرف بازیافت و ترمیم رفتار خود کنید.
نیم دقیقه دوم،ببینید«چه کسی هستید»و خود را تحسین کنید» یک دانشآموز که تا این موقع علاقهای به شرکت در بحث و گفتگو نشان نداده بود، پرسید:«ابتدا باید کدام یک را انجام دهیم؟» معلم که از سهیم شدن او در گفتگو، خوشحال شده بود،گفت:«سؤال خوبی است.
به خلاصۀ طرحی که دربارۀ بازیافت و اصلاح یک دقیقهای نوشتهام،نگاه کنید،متوجه خواهید شد که میتوان به ترتیبی خاص چند کار بسیار ساده را انجام داد: 1-میکوشم هرچه زودتر بفهم چه وقت رفتارم با هدفم هماهنگ نبوده است.
اما اجازه بدهید از شما بپرسم هنگامی که سفینۀ آپولو به سوی کره ماه به پرواز درآمد و دقیقا در همان محل پیشبینی شده،فرود آمد،در چه مقدار از زمان حرکت،دقیقا در مسیر درست خود،قرار داشت؟» یکی از دانشآموزان پاسخ داد:«طبیعتا سفینه در تمامی لحظات پرواز،در مسیر درست خود حرکت کرده است در غیر این صورت، نمیتوانست در محل پیشبینی شده فرود آید."