Skip to main content
فهرست مقالات

معلم یک دقیقه ای (چگونه به دیگران بیاموزیم خود آنچه را می خواهند به خود بیاموزند)

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 22 تا 26)

کلید واژه های ماشینی : معلم، احساس، هدف، خوب، بازخوانی، ذهن، روش آفرنش هدفهای زندگی، زندگی، معلمان تازه کار، کار

خلاصه ماشینی:

"یکی از معلمان،با شگفتی پرسید:«آیا این‌ بدان معناست که امروز بعدازظهر،ما،تنها به‌ خاطر«خودمان»در اینجا جمع شده‌ایم؟» پیش از آنکه«معلم»یک دقیقه‌ای بتواند پاسخ دهد،معلم دیگری توضیح داد که هرگاه‌ ما شادابتر باشیم و حال بهتری داشته باشیم، بی‌شک معلم بانفوذتری خواهیم بود. معلم یک دقیقه‌ای توجه آنان را به گامها و مراحلی جلب کرد که در نمودار یک دقیقه‌ای‌ نوشته شده بود:«هدفهای خود را در شش گام‌ و به‌گونه‌ای بنویسیم که گویی هم‌اکنون در حال انجام آن هستیم: 1-مدتی وقت صرف می‌کنم،هوشیارانه‌ دربارهء آنچه که واقعا مایلم به خود بیاموزم، می‌اندیشم. یکی از معلمان،که تا این موقع در گفتگو شرکت نکرده بود،با واقع‌بینی پرسید:- هنگامی که خود را با اندیشه‌های منفی درگیر می‌بینیم،چه کنیم؟» معلم پاسخ داد:«من خود،در این‌گونه‌ موارد،به شیوه‌ای خاص عمل می‌کنم که‌ امیدوارم برای شما هم مفید باشد:لحظه‌ای از کار دست می‌کشم و می‌اندیشم،اندیشه و بیان‌ منفی خود را به بیانی مثبت تغییر می‌دهم. » معلم یک دقیقه‌ای آنچه را که می‌شنید، تصدیق و تأکید می‌کرد،اما یادآوری کرد که ما فقط وقتی می‌توانیم برای دیگران کارساز و مفید باشیم که احساس خوبی دربارهء خود داشته باشیم. » حاضرین به شایستگی و استحقاق خود در کسب رضایت خاطر و شادابیهای فردی‌ می‌اندیشیدند که معلم پرسید:«آیا هیچ دربارهء این واقعیت اندیشیده‌اید که شما هم،سزاوار شاد بودن هستید؟و آیا تصدیق می‌کنید که هر یک از ما،مسئول شادیهای خود هستیم؟» معلم دیگری پیشنهاد کرد:«بیایید روی‌ نمونهء دیگری از هدفگذاری یک دقیقه‌ای کار کنیم» آموزگار دیگری،که گویی مدتها در انتظار چنین فرصت و پیشنهادی بود،بی‌درنگ گفت: «من می‌دانم که روزهای خود را در اضطراب‌ می‌گذرانم و به همین خاطر زمان زیادی را هدر می‌دهم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.