خلاصه ماشینی:
"آگاهی مردم از نتایج مادی و معنوی آموزش و پرورش سبب شده است که اکثریت مردم نه تنها از مؤسسات آموزشی همگانی و اجباری، بلکه از کودکستانها هم که بههیچوجه جنبهء اجباری ندارند،به صورت بیسابقهای استقبال کنند.
باتوجهبه این افزایش کمی،کیفیت کار کودکستانها نیز باید مورد توجه خاص قرار گیرد و تدابیری اتخاذ گردد تا توسعهء کمی این مؤسسات پرورشی حتی الامکان با بهبود کیفی فعالیتهای آنها همراه باشد.
بنابراین وقت آن رسیده است که به تربیت مربی برای کودکستانها هم توجه کافی و لازم مبذول شود.
کتاب حاضر که در ده فصل نگارش یافته، سعی کرده است تا به این امر مهم یعنی اهداف و فعالیتهای تربیتی دورهء پیش از دبستان بپردازد.
ضمن توصیه خواندن این کتاب به تمامی کسانی که با کودکان خردسال سروکار دارند، امیدواریم که مطالب کتاب،علاوه بر رفع بخشی از نیازهای آنان،افراد را به تفکر،تأمل و چارهجویی در مسائل تربیتی خاص این دوره وادارد."