Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش حل مسئله در مدارس ابتدایی

مترجم:

(9 صفحه - از 28 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : حل مسئله، اطلاعات، مسئله، حل مسائل ریاضی، حل مسائل ریاضی ابتدایی، تمبر، دانش‌آموزان، مرحله‌ای حل مسائل ریاضی ابتدایی، آموزش، معلم

خلاصه ماشینی:

"مشخصات چنین سؤالاتی می‌تواند به شرح زیر باشد: 1-درباره مسئله چه می‌دانید؟ 2-این مسئله مانند سایر مسائلی است که قبلا حل کرده‌اید؟ 3-پاسخهای منطقی کدامها هستند؟-آیا پاسخها حتما باید صحیح باشند؟آیا مسئله می‌تواند پاسخهای متعددی داشته باشد؟ 4-شما دربارهء پاسخ مسئله چه احساسی دارید؟ 5-برای حل مسئله چه کار می‌توانید بکنید؟ 6-پاسخ پیدا نشده چه اشتباه یا اشتباهاتی دارد؟ برای معلمان مهم است که دلایل غلط ارائه شده از طرف‌ دانش‌آموزان و دستیابی آنان به پاسخهای نادرست را نیز موقعیتهایی‌ بداند که می‌توانند در آموزش دانش‌آموزان مؤثر باشند. این قبیل سؤالات ممکن است بهقرار زیر باشند: 1-هدف چیست؟و در پی یافتن چه چیزی هستید؟ 2-چه اطلاعاتی داده شده است؟چه می‌دانید؟ 3-چه محدودیتهای و چه موقعیتهایی مورد درخواست است؟ 4-می‌توانید مسئله‌ای را به خاطر بیاورید که هدف مشابه‌ مسئله فعلی داشته باشد؟ 5-می‌توانید صورت مسئله را به همان ترتیب که درک‌ کرده‌اید،بیان کنید؟ 6-پاسخهای منطقی و ممکن برای مسئله کدامها می‌توانند باشند؟ 7-اگر تو نتوانی این مسئله را حل کنی،می‌توانی مسئله‌ مشابهی را حل کنی؟ 8-آیا کلیهء معلومات مسئله را در یافتن راه‌حل مسئله به کار گرفته‌ای؟ 9-آیا معلوماتی هست که ذکر نشده است ولی در صورت ذکر شدن به حل مسئله کمک می‌کرد؟ 10-معلومات داده شده در مسئله چه محدودیتهایی در حل‌ مسئله ایجاد کرده است؟ تنها به عنوان آخرین منبع اطلاعاتی،بهتر است معلم‌ پیشنهادهای خاصی در زمینه حل مسئله ارائه دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.