Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش حل مسئله در مدارس ابتدایی

مترجم:

(9 صفحه - از 28 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : حل مسئله ،اطلاعات ،مسئله ،حل مسائل ریاضی ،حل مسائل ریاضی ابتدایی ،تمبر ،دانش‌آموزان ،مرحله‌ای حل مسائل ریاضی ابتدایی ،آموزش ،معلم ،نوروز ،حل مسائل ریاضی پیش‌بینی ،روش حل مسائل ریاضی ،راه‌حل ،کودکان ،ریاضی ابتدایی ،آموزش حل مسئله در مدارس ،حل مسئله در مدارس ابتدایی ،زمینه حل مسائل ریاضی ،ارزیابی ،فرمولهای ریاضی ،مهره ،راه‌حل مسئله ،روش ،سود ،ردیف ،عدد تمبر ،حل مسائل فرمولهای ریاضی ،فرمول ریاضی حل مسئله ،معلومات مسئله به فرمولهای ریاضی

خلاصه ماشینی:

"مشخصات چنین سؤالاتی می‌تواند به شرح زیر باشد: 1-درباره مسئله چه می‌دانید؟ 2-این مسئله مانند سایر مسائلی است که قبلا حل کرده‌اید؟ 3-پاسخهای منطقی کدامها هستند؟-آیا پاسخها حتما باید صحیح باشند؟آیا مسئله می‌تواند پاسخهای متعددی داشته باشد؟ 4-شما دربارهء پاسخ مسئله چه احساسی دارید؟ 5-برای حل مسئله چه کار می‌توانید بکنید؟ 6-پاسخ پیدا نشده چه اشتباه یا اشتباهاتی دارد؟ برای معلمان مهم است که دلایل غلط ارائه شده از طرف‌ دانش‌آموزان و دستیابی آنان به پاسخهای نادرست را نیز موقعیتهایی‌ بداند که می‌توانند در آموزش دانش‌آموزان مؤثر باشند. این قبیل سؤالات ممکن است بهقرار زیر باشند: 1-هدف چیست؟و در پی یافتن چه چیزی هستید؟ 2-چه اطلاعاتی داده شده است؟چه می‌دانید؟ 3-چه محدودیتهای و چه موقعیتهایی مورد درخواست است؟ 4-می‌توانید مسئله‌ای را به خاطر بیاورید که هدف مشابه‌ مسئله فعلی داشته باشد؟ 5-می‌توانید صورت مسئله را به همان ترتیب که درک‌ کرده‌اید،بیان کنید؟ 6-پاسخهای منطقی و ممکن برای مسئله کدامها می‌توانند باشند؟ 7-اگر تو نتوانی این مسئله را حل کنی،می‌توانی مسئله‌ مشابهی را حل کنی؟ 8-آیا کلیهء معلومات مسئله را در یافتن راه‌حل مسئله به کار گرفته‌ای؟ 9-آیا معلوماتی هست که ذکر نشده است ولی در صورت ذکر شدن به حل مسئله کمک می‌کرد؟ 10-معلومات داده شده در مسئله چه محدودیتهایی در حل‌ مسئله ایجاد کرده است؟ تنها به عنوان آخرین منبع اطلاعاتی،بهتر است معلم‌ پیشنهادهای خاصی در زمینه حل مسئله ارائه دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.