Skip to main content
فهرست مقالات

پیاژه، برونر (روشهای تدریس فعال و آراء صاحبنظران)

معرف:

(3 صفحه - از 59 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : روشهای تدریس فعال، پیاژه، برونر، دانش‌آموزان، فعال، به‌کارگیری روشهای تدریس فعال حاصل، پیاژه روشهای تدریس فعال، معلم، ژان پیاژه، روان‌شناسی

خلاصه ماشینی:

"» بنابراین پیاژه با وجود مشکلات‌ به‌کارگیری این روشها وقوف از محدودیت‌ آنها استفاده از آنها را توصیه و از نظام‌ آموزشی منفعل انتقاد می‌کند،به نظر وی،اگر آموزش به شکل درس دادن و تکرار آنها به‌ صورت از بر کردن یا امتحان دادن و انجام چند تمرین تحصیلی باشد،نتایج حاصله قطع نظر از اتفاق،باز معنای امتحانات درسی را به خود می‌گیرد،فقط در صورتی که روشهای آموزش، فعال باشد یعنی سهم مهمی به ابتکارات و مساعی دانش‌آموزان بدهند نتایج حاصل واجد معناست. »5 با بررسی آثار پیاژه و نظریات وی می‌توان‌ استنباط کرد که: -معلم باید دانش‌آموزان را کمک و راهنمایی کند تا تجاربشان را برای شناخت‌ بیشتر تنظیم کنند و به کشف مطالب بپردازند؛ -روش آموزش باید بر اساس فعالیت‌ دانش‌آموزان باشد؛ -دانش‌آموز خود شخصا قواعد را کشف‌ کند؛ -دانش‌آموز بتواند در طول زندگی خویش‌ به یادگیری ادامه دهد؛ -استقلال فکری دانش‌آموزان با به کارگیری روشهای تدریس فعال حاصل‌ می‌شود؛ -اطاعت صرف از معلم مانع فعال بودن‌ دانش‌آموزان می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.