Skip to main content
فهرست مقالات

تحلیل مفاهیم فارسی در کتب درسی تعلیمات دینی دوره دبستان

نویسنده:

(2 صفحه - از 36 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : کتب درسی تعلیمات دینی ،مفاهیم فارسی در کتب درسی ،فارسی ،تحلیل مفاهیم فارسی در کتب ،تعلیمات دینی دوره دبستان ،مفاهیم ،اطلاعات ،کتب تعلیمات دینی ،پایه ،رعایت اصول برنامه‌ریزی درسی ،تدوین محتوای آموزشی ،تعلیمات دینی و ارتباط عرضی ،ارتباط طولی کتب تعلیمات ،ترکیبهای تازه دروس کتب فارسی ،کتب تعلیمات دینی استخراج ،دانش‌آموزان ،مفاهیم مورد انتظار در فارسی ،اصول تحقق‌یافته برنامه‌ریزی درسی ،تحقق اصول تهیهء محتوای درسی ،کتب فارسی پایه‌های قبلی ،برنامه‌ریزی درسی ،عرضی ،حذف ،تدوین محتوای آموزشی نظام ،مشکل یادگیری دانش‌آموزان ،ترکیبهای ،کلمه‌ها و ترکیبهای تازهء فارسی ،معنی ،پایهء دوم ،اصول

خلاصه ماشینی:

"همچنین به منظور بررسی دقیقتر،کلمات‌ مورد انتظار در فارسی را در کتب تعلیمات دینی نیز یافتیم،و در صورتی که آن کلمه به نحوی مثل زیرنویس و یا معنی شده بود،به‌ حذف آن اقدام کردیم،سرانجام،سایر کتب درسی را به صورت‌ کلی فقط در حد وجود یا عدم وجود مفاهیم مورد نظر بررسی‌ کردیم و به گردآوری اطلاعات در مورد آن مفاهیم مبادرت‌ ورزیدیم. براساس بررسیهای انجام شده،از میان مفاهیم مورد انتظار در فارسی مفاهیمی را که در کتب فارسی پایه‌های قبل و یا لااقل تا دروس همطراز آن در همان پایه به هرنحوی معنی شده بودند، حذف و مفاهیم باقیمانده‌ای را که به نظر می‌رسید مشکل یادگیری‌ دانش‌آموزان در آن زمینه همچنان پابرجاست،شناسایی و استخراج کردیم. حذف پاره‌ای از مفاهیم مثل:«عقبی»که در پی‌نویس کتاب‌ تعلیم دینی پایهء پنجم معنی شده است،و نیز عدم محاسبهء مفاهیمی که در عناوین دروس قرار داشتند،در پایهء دوم(27)،پایه‌ سوم(56)،پایهء چهارم(57)و پایهء پنجم(40)،مفهوم بدون رعایت‌ روابط طولی و عرضی با کتابهای فارسی ابتدائی در کتب تعلیمات‌ دینی مورد استفاده قرار گرفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.