Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش علوم در دبستان (2)

نویسنده:

(4 صفحه - از 38 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : آموزش علوم در دبستان، کودکان، اندازه‌گیری خواص موجودات زنده، توانایی، توانایی طبقه‌بندی موجودات زنده، خواص، موجودات زنده، درک، طرح‌ریزی آزمایش و تحقیق جهت، دبستان (

خلاصه ماشینی: "آموزش علوم در دبستان(2) مجتبی مصدقی‌ آموزش علوم در دبستان قسمت دوم در بخش اول این مقاله،پیرامون تواناییهای کودکان زیر هفت‌ سال،براساس نظریات پیاژه و طرح اسکیز،بحث کردیم،در این‌ بخش،به بررسی مرحلهء عملکردهای عینی می‌پردازیم. توانایی روزافزون کودک در بررسی متغیرها1،مثلا در طبقه‌بندی مضاعف و گوناگون(اشیاء را براساس دو خصوصیت‌ طبقه‌بندی کردن)،به این معنی است که مسائل می‌توانند از راههای‌ بیشتری،نسبت به آنچه که قبلا برای کودک وجود داشته است،حل‌ شوند. درک این مطلب که کیفیات مربوط به زیبایی‌شناسی‌ مواد،در تعیین کاربرد آنها مؤثر است. درک مفهوم اندازه‌گیری به عنوان تقسیم یک کمیت به‌ بخشهای منظم و مقایسه تکرار شده یک واحد. درک و احساس نیاز به کنترل متغیرها و به کار بردن‌ آنها در آزمایشها و تحقیقها. توانایی انتخاب و به کار بردن واحدهای اندازه‌گیری به‌ طور اختیاری و دلخواه در موارد مناسب. توانایی به کار بردن مدلهای نمایشی جهت آزمایش و تحقیق مسائل یا روابط."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.