Skip to main content
فهرست مقالات

معلم یک دقیقه ای (چگونه به دیگران بیاموزیم هر چه را می خواهند به خود بیاموزند)

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 66 تا 70)

کلید واژه های ماشینی : معلم ،بازیافت ،دقیقه‌ای ،یک‌دقیقه‌ای ،شیوهء بازیافت یک‌دقیقه‌ای استفاده ،رفتار ،شیوهء بازیافت ،دویدن ،شیوه ،احساس ،استفاده از شیوهء بازیافت ،اندیشه ،نظام آموزشی ،دانشجوی جوان ،دانشجوی جوان تربیت معلم ،تغییر ،خوب ،اصول ،محیط ،زندگی ،سبب ،هدفهایم ،کار ،دقیقه‌ای معلمان ،محیط کار ،استفاده ،احساس گناه ،اصل نظام آموزشی ،نمودار خلاصهء بازیافت ،شیوه‌های بازیافت

خلاصه ماشینی:

"آن‌گاه‌ معلم گفت:«در راه نیل به هدف،هرگاه که‌ تردید و نگرانی بخواهد مرا آزار دهد،از خود می‌پرسم چگونه می‌توانم از آنچه که مانع و سد راه من شده است،رها شوم؟در طول روز،هر وقت دریابم در مسیر درستی که به هدفهایم‌ منجر می‌شود قرار ندارم،می‌کوشم از شیوهء بازیافت یک‌دقیقه‌ای استفاده کنم و خود را در مسیر درست قرار دهم:یک دقیقه وقت صرف‌ می‌کنم و به خود می‌گویم که چه کارهایی را به‌ درستی انجام نداده‌ام و احساس ناشی از آن را نیز به روشنی برای خود بیان می‌کنم. » یکی از دانشجویان پرسید:«چرا از شیوهء بازیافت یک دقیقه‌ای استفاده می‌کنید؟» معلم پاسخ داد:«من از این شیوه به عنوان‌ راهی هموار،آسان و سریع برای تشخیص و بازشناسی رفتارهای نامناسبی که با اهدافم‌ هماهنگ نیست،استفاده می‌کنم. خود را باز می‌یابم و به‌ مسیر درست باز می‌گردم‌و» یکی از معلمان پرسید:«آیا شما غالبا با استفاده از شیوهء بازیافت یک دقیقه‌ای موفق‌ می‌شوید به خود کمک کنید؟» معلم پاسخ داد:«هرگاه نیاز داشته‌ام،این‌ شیوه مرا در نیل به هدفهایم کم‌وبیش باری داده‌ است. معلم دیگری که مدتی به نمودار خلاصهء بازیافت اندیشیده و ذهن خود را به ویژه بر جملهء«رفتار خود را دوباره جهت می‌دهیم» متمرکز کرده بود،به دنبال توضیح بیشتر و مثال و نمونه دیگری بودح‌ معلم یک دقیقه‌ای گفت:«هنگام جهت‌یابی‌ مجدد،باید بکوشیم رفتار با کار خاصی را برای انجام دادن در نظر بگیریم؛رفتاری که از عهدهء ما برآید و تغییرات و نتایج دلخواه را نیز به بار آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.