Skip to main content
فهرست مقالات

معلم یک دقیقه ای (چگونه به دیگران بیاموزیم هر چه را می خواهند به خود بیاموزند)

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 66 تا 70)

کلید واژه های ماشینی : معلم، بازیافت، یک‌دقیقه‌ای، شیوهء بازیافت یک‌دقیقه‌ای استفاده، رفتار، شیوهء بازیافت، دویدن، شیوه، احساس، استفاده از شیوهء بازیافت

خلاصه ماشینی:

"آن‌گاه‌ معلم گفت:«در راه نیل به هدف،هرگاه که‌ تردید و نگرانی بخواهد مرا آزار دهد،از خود می‌پرسم چگونه می‌توانم از آنچه که مانع و سد راه من شده است،رها شوم؟در طول روز،هر وقت دریابم در مسیر درستی که به هدفهایم‌ منجر می‌شود قرار ندارم،می‌کوشم از شیوهء بازیافت یک‌دقیقه‌ای استفاده کنم و خود را در مسیر درست قرار دهم:یک دقیقه وقت صرف‌ می‌کنم و به خود می‌گویم که چه کارهایی را به‌ درستی انجام نداده‌ام و احساس ناشی از آن را نیز به روشنی برای خود بیان می‌کنم. » یکی از دانشجویان پرسید:«چرا از شیوهء بازیافت یک دقیقه‌ای استفاده می‌کنید؟» معلم پاسخ داد:«من از این شیوه به عنوان‌ راهی هموار،آسان و سریع برای تشخیص و بازشناسی رفتارهای نامناسبی که با اهدافم‌ هماهنگ نیست،استفاده می‌کنم. خود را باز می‌یابم و به‌ مسیر درست باز می‌گردم‌و» یکی از معلمان پرسید:«آیا شما غالبا با استفاده از شیوهء بازیافت یک دقیقه‌ای موفق‌ می‌شوید به خود کمک کنید؟» معلم پاسخ داد:«هرگاه نیاز داشته‌ام،این‌ شیوه مرا در نیل به هدفهایم کم‌وبیش باری داده‌ است. معلم دیگری که مدتی به نمودار خلاصهء بازیافت اندیشیده و ذهن خود را به ویژه بر جملهء«رفتار خود را دوباره جهت می‌دهیم» متمرکز کرده بود،به دنبال توضیح بیشتر و مثال و نمونه دیگری بودح‌ معلم یک دقیقه‌ای گفت:«هنگام جهت‌یابی‌ مجدد،باید بکوشیم رفتار با کار خاصی را برای انجام دادن در نظر بگیریم؛رفتاری که از عهدهء ما برآید و تغییرات و نتایج دلخواه را نیز به بار آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.