خلاصه ماشینی:
"دقت معلم در کاربرد صحیح کلمات و ارتباط تنگاتنگ مضامین اشعارش با مفاهیم قرآنی و سعی بر ارائهء تصاویر مکتبی در روزگاری که زبان و اندیشهء غالب بر فرهنگ ما دائما در معرض تبدیلوتحریف قرار دارد و تعبیرات و (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1lتفکراتی بیگانه با بینش اصیل اسلامی به حوزهء زبان و اندیشهء ما تحمیل میشود،از دیگر تلاشهای ارزشمند شاعر محسوب میشود: با وی ستاده دیور معاصی سیاه و صعب آنک شبی چو نامهء عاصی سیاه و صعب * زلف آشوبی«رب»در شب«هو»پیچیده است در جهان و اعتصموا و اعتصموا پیچیده است * شب مرقس،شب پولس،شب برنابا شب تکوینی همخوابی مریم با...
احساسات سطحی و آبکی شایع در اشعار دیگران را در ظاهروباطن شعر او راهی نیست،اگر دردی هست،سطحی نیست و اگر 1lاز مردی و عیاری سخن میرود،تاروپود وجود مرد از دردهایی گران تیر میکشد،دردهایی که تاب از کوه میگیرد و سنگ را از هم میگسلد: میدمد ماه،دو تارم کو؟راحت صعب است بوسهء داغ سبک نیست،جراحت صعب است * بنشین ای دل خونین بنشین با داغ بنشین تا بگشاییم دریچهء باغ روزنهء باغ تهی را بنشین با من حسرت سرو سهی را بنشین با من بنشین مرگ کبودان صحاری را سوگ پاییزی گلهای بهاری را * سخت دلتنگم دلتنگم دلتنگم از شهر بار کن تا بگریزیم به فرسنگ از شهر * مرا به شور،به شیوه به شرم بوسیدی ادای حق نمک را چه گرم بوسیدی (به تصویر صفحه مراجعه شود) یل تکبیر سلاحیم در آن میدان ما ناگهان دستوگریبان شده با شیطان ما روزگار ما به رغم بسیاری از آگاهان و ژرفاندیشان معاصر،عصر غلبهء خواهشهای 2lنفسانی بشر بر شئون باطنی و ظاهری زندگی اوست."