Skip to main content
فهرست مقالات

نقش بازی در یادگیری کودکان 3 تا 7 سال

نویسنده:

(6 صفحه - از 60 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : کودک، نقش بازی در یادگیری کودکان، سن، رشد، آموزش، فعالیت، جسمانی، اجتماعی، عقیده، حرکت

خلاصه ماشینی:

"در دنیای امروز، همان‌گونه که سیستم نوین آموزش جای خود را به نظام سنتی‌ مدرسه داده،روشهای یادگیری نیز دستخوش تغییروتحول شده‌ است؛مثلا«بازی»که تا دیروز توجه به آن هدر دادن وقت تلقی‌ می‌شد،اکنون با پیشرفت چشمگیر علم روان‌شناسی و علوم‌ تربیتی،و همچنین استفاده از جنبه‌های آموزشی و تربیتی بازی، عقیده و نظر عمومی نسبت به این فعالیت انسانی تغییر کرده است. 2lدر این گزارش سعی شده است تا نشان داده شود که از طریق‌ بازیهای بسیار ساده و با استفاده از ابتدائی‌ترین وسایل پیرامون‌ خود چگونه می‌توانیم موجبات رشد ذهنی و بدنی،و در نتیجه‌ آموزش کودکان را فراهم آوریم. همان‌طور که در محیط زندگی خود می‌بینیم،بسیاری از حیوانات کم‌سن‌وسال هم بازی می‌کنند؛و چنان که اشاره شد، جنبه‌های مختلف عقلانی،جسمانی و اجتماعی کودک در بازی‌ رشد می‌کند و به همین دلیل بازی برای کودک فعالیتی جدی است‌ که نمی‌توان او را از آن باز داشت. ب-نظریات دیگر دانشمندان:به طور کلی،نظریاتی که‌ دربارهء بازی توسط دانشمندان مختلف ارائه شده،متکی بر سه‌ ویژگی عمده است: 1-بازی مبنای بیولوژیک دارد:در این تعریف،فرض بر این‌ است که کودک از بازی به عنوان وسیله‌ای برای صرف انرژی‌ اضافی استفاده می‌کند. در بازیهای با قاعده که در سنین 4 تا 7 سال ادامه می‌یابد و در 11 سالگی به اوج خود می‌رسد،اثرات این بازیها برای تمام عمر باقی می‌ماند و همزمان با رشد کودک و گذشت زمان به صورت 1lکاملتر انجام می‌شود. در اثر انجام‌ این تحقیقات فرمها و استانداردهایی برای بازی کودکان به وجود آمده است که می‌توان یک کودک را با کودک دیگر سنجید و حتی‌ می‌توانیم او را با فرم خود بسنجیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.