Skip to main content
فهرست مقالات

دانستنیهایی درباره تغییر نظام آموزش متوسطه

نویسنده:

(3 صفحه - از 17 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : تغییر نظام آموزش متوسطه، آموزش، نظام جدید آموزش متوسطه، دانش، آموزش‌وپرورش، حرفه‌ای، پرورش، شغلی، دانش‌آموزان، هدفهای نظام جدید آموزش‌وپرورش

خلاصه ماشینی:

"به هر حال،یکی از هدفهای عمده و شاید محور تغییر نظام آموزش متوسطه که از سال تحصیلی 71 -1370 آغاز شده،توسعه و گسترش‌ آموزشهای فنی‌وحرفه‌ای و پیشگیری از تورم‌ دانش‌آموز در شاخه نظری بوده است. از همین رو،در نظام جدید آموزش متوسطه علاوه‌ بر تقویت شاخه فنی‌وحرفه‌ای و ارتقاء سطح‌ کیفی و نیز کمی آن تا سطح کاردانی،شاخه‌ آموزشی جدیدی به نام«کار دانش»تأسیس‌ یافته است که آموزشهای حرفه‌ای را با شیوه‌هایی نو و انعطاف‌پذیر در جامعه گسترش‌ خواهد داد. مسلما،توسعه چنین روشی از کسب آموزشهای حرفه‌ای که در محیطهای‌ گوناگون تولیدی و آموزشی و در رشته‌های‌ متنوع انجام خواهد گرفت،می‌تواند به بخش‌ مهمی از نیازهای عمومی کشور پاسخ دهد و فارغ التحصیلان دوره متوسطه را نیز از سردرگمی در انتخاب شغل و بسیاری از نابسامانیهای اجتماعی و فرهنگی برهاند. در این ارتباط،تمام وزارتخانه‌ها، سازمانها و مؤسسه‌های اداری،تولیدی و خدماتی کشور به سهم خود مسئولیتی خواهند داشت،که امید است به عنوان پشتوانهء تغییر نظام آموزش متوسطه،مسئولیت هردستگاهی‌ برای ارائه فرصتهای شغلی به حرفه آموختگان‌ کار دانش مشخص گردد. مزایای طرح جدید: از نکته‌های قابل توجه در طرح نظام جدید آموزش متوسطه،یکی کوتاه شدن دوره آموزش‌ متوسطه از چهار سال به سه سال تحصیلی‌ است که با حذف برخی از درسهای‌ غیرضروری که از این پس به عنوان پایه‌ تحصیلات دانشگاهی فقط در دوره یک سالهء پیش‌دانشگاهی قابل ارائه است،امکان‌پذیر شده است. در نظام جدید سعی شده است که‌ محفوظات و آن قسمت از مواد درسی که‌ 2l(به تصویر صفحه مراجعه شود) فارغ التحصیلان دوره متوسطه در بازار کار نیازی بدان ندارند،حذف گردد و بدین طریق‌ از اتلاف وقت و هزینه نیز جلوگیری شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.