Skip to main content
فهرست مقالات

سیاستهای تربیتی در مقابله با تهاجم فرهنگی

نویسنده:

(4 صفحه - از 10 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : تربیت ،فرهنگی ،مقابله با تهاجم فرهنگی ،سیاستهای تربیتی در مقابله ،نظام آموزش‌وپرورش رسمی کشور ،دانش‌آموزان ،پرورش ،ارزشیابی ،مشارکت ،ساختار سازمانی آموزش‌وپرورش رسمی ،معلم ،تربیت اجتماعی و دینی ،پرورش رسمی کشور ،ساختار سازمانی نظام آموزش‌وپرورش ،سازمان آموزش‌وپرورش و گسترش مشارکت ،آموزش و پرورش ،عوامل مهیاساز تهاجم‌پذیری فرهنگی ،نارسایی ،عوامل مهیاساز ،نگرش ،اهداف تربیت اجتماعی و دینی ،عوامل مهیاساز آسیب‌پذیری فرهنگی ،ساختار آموزش‌وپرورش کشورمان ،روابط انسانی و ساختار سازمانی ،مهیاساز در نظام آموزش‌وپرورش ،نظام آموزشی ،ساختار سازمانی آموزش و پرورش ،آموزش‌وپرورش رسمی در کشورمان ،سازمانی ،تاریخ

خلاصه ماشینی:

"در نهایت،پس از طرح‌ روزنه‌های مهیاساز در نظام‌ آموزش‌وپرورش رسمی‌ کشور که می‌تواند زمینه‌های‌ اثربخشی از تهاجم را فراهم‌ گرداند،پاره‌ای از سیاستها را که از نظر نگارنده دارای‌ اولویت بیشتری بوده،و می‌ تواند در مقابله با تهاجم‌ 2lفرهنگی در عرضه آموزش و پرورش ما را یاری رساند، بیان می‌داریم: 1-تجدید نظر در اصول و اهداف تربیت اجتماعی و دینی؛ 2-تجدید نظر و تمرکززدایی در سازمان‌ آموزش‌وپرورش و گسترش‌ مشارکت عمومی و تعمیم‌ یافته؛ 3-گسترش روحیه‌ انتقادگری و انتقادپذیری در تحلیل مسائل تربیتی و آموزشی و روابط انسانی و سازمانی؛ 4-گسترش و حمایت از بخشهای تحقیقات تربیتی؛ 5-گسترش تشکلهای‌ 4lدانش-آموزی و معلمی به‌ منظور هدایت مراکز تفریحات‌ سالم و فرهنگی؛ 6-فراهم‌آوری فرصتهای‌ سالم برای گذران اوقات‌ فراغت دانش‌آموزان با تشکیل‌ کلوپهای ورزشی،علمی، مذهبی،هنری و ویدئویی؛ 7-تحکیم الگوی پوشش‌ برای دانش‌آموزان و کارکنان،با انعطاف ویژه برای‌ دانش‌آموزان؛ 8-توسعه کمی‌وکیفی‌ کارگزاران‌ تربیتی،مؤلفان،کارشناسان و ایجاد شبکه‌های سازمانی‌ ذیربط منطقه‌ای و استانی در سیستم آموزش‌وپرورش؛ 9-طراحی و تهیه‌ 4lرسانه‌های آموزشی نظیر وسایل کمک‌آموزشی،فیلم‌ آموزشی برای دروس تربیت‌ اجتماعی و دینی؛ 10-گسترش حمایت از سخت-گیری‌زدایی در تعلیم‌ و تربیت رسمی از جمله در ارزشیابی تحصیلی؛ 11-تصریح و تسریع در مشارکت ادبیات کودکان و نوجوانان در سازمان دهی‌ محتوای آموزشی،به ویژه‌ محتوای کتب تعلیمات‌ اجتماعی و دینی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.