Skip to main content
فهرست مقالات

سفرنامه تربیتی یک معلم (دیدار از مدارس انگلستان)

گزارشگر:

(6 صفحه - از 60 تا 65)

خلاصه ماشینی:

"در تمام کلاسها،برنامهء هفتگی درست کنار در ورودی،جلوی‌ چشم دانش‌آموزان‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1lنصب شده بود تا آنان از برنامه‌های خود در طول هفته آگاه باشند،در مدرسهء اسلامی‌ کمی بالاتر از دستگیره درها با خط درشت‌ و رنگی روی تکه‌مقوایی نوشته بودند: «السلام علیکم»تا دانش‌آموزان هنگام‌ ورود،سلام کردن را فراموش نکنند. روی دیوار کلاسها این تصویرها نیز دیده می‌شد: پوستر ماهیها و اسامی آنها،پوستر فصول‌ با اسامی،پوستر رنگی از بدن انسان که‌ خود بچه‌ها نقاشی کرده بودند،نتهای‌ 2lموسیقی و تصویر مربوط به آن و حتی‌ عنوان و موضع درس. در بعضی مدارس،در کنار کلاس یک‌ اتاق باریک دراز هم وجود داشت که هم‌ کتابخانهء دم‌دستی کلاس بود و کتابهای‌ مورد نیاز فوری دانش‌آموزان در آن‌ نگهداری می‌شد و هم دانش‌آموزانی که‌ 3lمشکل درسی داشتند،در آنجا به طور جداگانه با معلم خود کار می‌کردند. در این کشور،معلم برای درسی که می‌ دهد،در انتخاب کتاب،انتخاب روش و برنامه استقلال و آزادی عمل دارد؛ولی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1lموظف است برنامهء کار خود را به مدیر مدرسه گزارش دهد و توضیح دهد که چرا و به چه دلیل در نظر دارد چنین برنامه‌ای‌ اجرا کند. این کار به طرق مختلف انجام می‌ شود: (به تصویر صفحه مراجعه شود)کتابخانه زیباترین مکان مدرسه‌ است،رعایت نظم‌وترتیب و سکوت و سایر مقررات ویژه،این مکان را برای‌ دانش‌آموزان پرجاذبه ساخته است. علاوه‌بر این، (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1lبه دانش‌آموزان نیز روش استفاده از کتابخانه را می‌آموزند تا بتواننند لابه‌لای‌ فیشهای کتابخانه،کتابهای مورد نیاز خود را به دست آورند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.