Skip to main content
فهرست مقالات

شناخت گروههای دانش آموزی (صلاحیتهای حرفه معلمی)

نویسنده:

(2 صفحه - از 74 تا 75)

کلید واژه های ماشینی : معلم، شناخت گروههای دانش‌آموزی، صلاحیتهای حرفه معلمی، مدرسه، محیط مدرسه، هدفهای تربیتی در محیط مدرسه، بینالود، عاطفی، طور، تحقق هدفهای تربیتی در محیط، گروههای معلمان شناخت کافی، گروه دوستان و برقراری ارتباط، تربیتی، روابط گروهی ایفای نقش، ارتباط، صلاحیتهای حرفه معلمی قسمت، تشکیل گروههای دانش‌آموزی، روابط، تحقق هدفهای آموزشی، تمایل، روابط انسانی و عاطفی، دانش‌آموزان هنگام برقراری ارتباط، معلم از گروههای دانش‌آموزی، اعضای خانواده پایدار و عاطفی، تنظیم فعالیتهای تربیتی، برقراری ارتباط، بیشتری نشان، امکان، معلم و دانش‌آموز، گروه دومین معلمان

خلاصه ماشینی: "شناخت گروههای‌ دانش‌آموزی صلاحیتهای حرفه معلمی‌ قسمت هشتم‌ حسن ملکی 1lمعلم و دانش‌آموز در تعامل و ارتباط دایم هستند و تحقق هدفهای تربیتی در محیط مدرسه،به برقراری ارتباط صحیح‌ و منطقی بین آنان بستگی پیدا می‌کند یکی‌ از نکات بسیار اساسی و قابل تأمل‌وتوجه‌ در این ارتباط،گروههای دانش‌آموزی‌ است. گروههای دانش‌آموزی،این‌ امکان را برای معلم فراهم می‌آورند که‌ فعالیتهای آموزش را از طریق فعالیتهای‌ گروهی تنظیم و هدایت کند. برای جلوگیری از بروز این حالت،باید به‌ روابط انسانی و عاطفی در روابط اداری و عقلایی اهمیت داد و کاری کرد که به‌ عنوان عامل پیوند دهنده و استحکام‌بخش‌ در روابط گروهی ایفای نقش کند. در نتیجه،اگر معلم از گروههای‌ دانش‌آموزی و گروههای معلمان شناخت‌ کافی داشته باشد،می‌تواند با استفاده از نیروی موجود در آنها،حصول به هدفهای‌ آموزشی را تسهیل کند،اما اگر شناخت‌ کافی نداشته باشد،نه تنها خود را از یک‌ امکان و وسیله مؤثر تربیتی محروم کرده‌ است،بلکه ممکن است با برخوردهای‌ ناصحیح،باعث عقیم ماندن برخی از هدفهای آموزشی شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.