Skip to main content
فهرست مقالات

طرح پیشنهادی گروه آموزشی پایه دوم ابتدایی برای آموزش و ارزشیابی جمله نویسی

نویسنده:

(3 صفحه - از 31 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و ارزشیابی جمله نویسی، جمله، آموزش، دانش‌آموزان، کلمه، معلم، جمله‌سازی، نمره‌ای به‌آن جمله تعلق، کلاس، مثال

خلاصه ماشینی:

"5-نکته دیگری که باید آموزش داده شود،این است که‌ دانش‌آموزان برای بیان پیام خود از جمله های کوتاه و رسا و زیبا استفاده کنند و جمله های طولانی جای خود را به جملاتی کوتاه و معنی دار بدهد. سپس جمله‌هایی را با جاهای خالی به دانش‌آموزان بدهد تا جاهای خالی را با علامتهای مناسب پر کنند معلم باید قبلا هدف از این کار را توضیح‌ دهد تا دانش‌آموزان به این نکته توجه کنند که ممکن است با تغییر و جابه جایی علامتها معنای جمله هم تغییر کند. 9-بهتر است برای تشویق دانش‌آموزان از ثلث دوم به بعد از آنان بخواهیم بعضی جمله‌های خوب و ابتکاری را با خط تحریری‌ و حاشیه‌های مناسب بنویسند. مرحله پیشرفت 1-وقتی از کلمه کلید(کلمات داده شده)برای تکمیل‌ جمله‌های ناقص استفاده می‌شود،لازم نیست آن جمله عینا جمله‌ کتاب فارسی باشد. 10-آموزگار باید بدون ذکری از فعل و فاعل و مفعول،محل‌ نوشتن آنها را در جمله آموزش دهد و برای تحقق این هدف،از جمله‌های مناسب و نامناسب استفاده کند تا دانش‌آموزان خود نمونه‌های صحیح را انتخاب کنند. 4-در جمله‌هایی که دانش‌آموز باید آنها را تکمیل کند،دو حالت وجود دارد: 4-1-اگر برای جاهای خالی کلمه کلید داده شده است، دانش‌آموزان باید کلمه کلید را به‌گونه‌ای در جای خالی بنویسند که‌ جمله معنای صحیح و کاملی داشته باشد. 4-2-اگر برای جای خالی کلمه‌ای داده نشده است،جمله‌ به هر صورت و با هر کلمه‌ای که تکمیل شود و معنای صحیح‌ داشته باشد،قابل‌قبول است و تمام نمره به آن تعلق می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.