Skip to main content
فهرست مقالات

اصول و معیارهای پیشنهادی در گزینش محتوای کتابهای درسی

نویسنده:

(2 صفحه - از 34 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : گزینش محتوای کتابهای درسی، کودکان، دینی، اصل، آموزش، معیارهای پیشنهادی در گزینش، ادبیات کودکان، ارزشیابی، آموزش دینی، معلم، سازمان‌دهی محتوای آموزشی تاکید، سازمان‌دهی محتوای درسی، گزینش محتوای کتابهای دینی، سازمان‌دهی محتوا، محتوای کتابهای درسی دینی، اصول سازمان‌دهی محتوا مورد توجه، اصول تهیه محتوای کتابهای درسی، ایجاد نگرش مثبت نسبت، رعایت اصول برنامه‌ریزی درسی، ادبیات کودکان و مطبوعات کودکان، دانش، روشهای آموزش دینی بر پایه، برنامه‌ریزی درسی، اصل مصورسازی کتابهای درسی، کتاب راهنمای معلم و روش، روش فعال، تقویت روحیه دین‌خواهی، کارشناسان، پایه‌ها، روش

خلاصه ماشینی: "3-اصل ارزشیابی مستمر محتوا:با ملاحظه اینکه فن سازمان دهی مواد آموزشی در کشورمان در گامهای‌ نخستین کسب مهارت حرفه‌ای قرار دارد، ضروری است به منظور احراز صلاحیت‌ حرفه ای در هر مرحله از سازمان محتوا، محتوای سازمان دهی شده با بکارگیری‌ روشهای تحقق در برنامه‌ریزی درسی از نظر رعایت اصول برنامه‌ریزی درسی‌ نظیر ارتباط طولی و عرضی دروس در پایه‌ها،میزان اتکاء به روش فعال مورد ارزشیابی قرار گیرد. 4-اصل نقل حوادث تاریخی مرتبط با نیازهای کودک:باتوجه به اینکه نقل و تحلیل حوادث تاریخی،غلبا خوشایند یادگیرندگان نبوده است و از طرف دیگر ایجاد نگرش مثبت نسبت به اولیاء دین از هدفهای اساسی آموزش دینی است و با ملاحظه نیازهای روانی اجتماعی کودکان‌ برای مورد توجه واقع شدن،نقل حوادث‌ تاریخی مرتبط با نیازهای کودکان باید از اصول تهیه محتوای کتابهای درسی دینی‌ دورهء ابتدایی باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.