Skip to main content
فهرست مقالات

نامه شماره 21: مهارت در شنیدن

نویسنده:

(2 صفحه - از 46 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : کودک، مهارت در شنیدن، ریتم، داستان، مهارتهای خوب شنیدن، درک، شناسایی، کودک صداهای گوناگون، بازیهای ریتم دار، درک شفاهی، خوب گوش دادن، حذف، کلمات هم‌وزن، کار، تفکر کودک، وقایع داستان، تعداد دستورات و راهنمایی‌هایی، عمل، افزایش، فرصت ممکن در غیاب کودک، می‌آموزند عمل، کار به کودک، در منزل، گویی وقایع، کار از کلماتی، از کودک، از کلمات، می‌کنید درک، از فرزند، دو کلمه

خلاصه ماشینی: "در این کار می‌توانید به برخی از کلماتی که گمان می‌کنید درک‌ آن برای کودک آسانتر است اشاره کنید و همزمان با صدای بلند آن‌ را برای کودک بخوانید. به‌عنوان مثال می‌توانید از او بپرسید: «اولین کاری که امروز انجام دادی چه بود؟» یا«بعد چه کرد؟» یا«قبل از نهار چه کسی آمد؟» و یا«پیش از خوردن عصرانه با چه کسی صحبت می‌کردی؟» 3-هنگامی که از فرزند خود در خواستی می‌کنید یا به او دستوریی می‌دهید تعداد دستورات و راهنمایی‌هایی را که باید به‌ ذهن بسپارد و در هنگام لزوم به یاد بیاورد و پاسخ بگوید یا به‌ درستی عمل کند به یاد داشته باشد. شعرها و سرودهایی را که در مهدکودک یا کودکستان یا برنامه‌های کودک رادیو و تلویزیون شنیده است برایش بخوانید و برخی از کلمات هموزن و قافیهء آن را حذف کنید و از فرزند خود بخواهید به محض آن‌که شما سکوت می‌کنید شعر را تکمیل کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.